2981
Sök

varvräknare

25 Inlägg
25 mars 2006
Trådstartare
hur installerar man en varvräknare? mkt tacksam för svar.

12 Inlägg
28 mars 2006
tja ja det är ganska lätt...det är tre stycken kablar som går från varvräkna röd på + på batterie å svart på - på batterie sen den tredje skar sitta på tändspolen på en grön....mvh//pihl

29 Inlägg
28 mars 2006
ska man inte sätta svart(jord) i chassit/karossen?

4 Inlägg
28 mars 2006
minus på batteriet, minus i chassiet, sak samma ;D

29 Inlägg
28 mars 2006
Hehe, ja, men jag har bara fått för mig att man inte ska koppla massa på batteriets minus pol, men det kanske bara är när det finns risk för gnistbildning och att det är sparsammare med kablar att dra till chassiet smile

Svetsare
216 Inlägg
29 mars 2006
golf_åve skrev:
hur installerar man en varvräknare? mkt tacksam för svar.

jag satte plus kabeln på tändningen och jorade i samma som stereon och den som ska gå till tändspolen satte jag en kabelklips på behövde inte en klippa en enda kabel... big_smile

I Rock Your Socks Of...
http://mickeshobby.blogspot.com/
Hellre Parkinsons än Alzheimers.
Det är ju bättre att spilla ut lite av groggen än att glömma var man ställt den.

25 Inlägg
3 april 2006
Trådstartare
tack så mkt för hjälpen men måste säga det att den funkar inte fortfarande. kopplade röd sladd till bateriet +, och svart till -, och den gröna till tändspolen. då gav den utslag men inte rätt,  finns en vit sladd till men vet inte vart den ska.?

Svetsare
216 Inlägg
3 april 2006
golf_åve skrev:
tack så mkt för hjälpen men måste säga det att den funkar inte fortfarande. kopplade röd sladd till bateriet +, och svart till -, och den gröna till tändspolen. då gav den utslag men inte rätt,  finns en vit sladd till men vet inte vart den ska.?

hur vet du att den inte visar rätt?

I Rock Your Socks Of...
Det är ju bättre att spilla ut lite av groggen än att glömma var man ställt den.

25 Inlägg
4 april 2006
Trådstartare
går inte mer än till 3000 varv.

Mr
267 Inlägg
4 april 2006
har du ställt in den på rätt antal cylindrar?

Den vita är förmodligen till belysningen i mätarhuset... ska sitta på samma som resten av instrumentbelysningen.

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.

Svetsare
216 Inlägg
4 april 2006
golf_åve skrev:
går inte mer än till 3000 varv.

ja han kan nog ha rätt där kolla upp det!

I Rock Your Socks Of...

25 Inlägg
5 april 2006
Trådstartare
jepp det har jag. men du har nog rätt i att den vita ska gå till mätarhuset.
ska prova!

CNC-Operatör
561 Inlägg
29 maj 2010
kolla på tändspolen, jag kopplade in min nyss och den funka,den gröna ska sitta på tändspolen ,och om du kollar så ser du ett minus på tändspolen,där ska den sitta! smile

8 881 Inlägg
29 maj 2010
Coolingen skrev:
kolla på tändspolen, jag kopplade in min nyss och den funka,den gröna ska sitta på tändspolen ,och om du kollar så ser du ett minus på tändspolen,där ska den sitta! smile

Tror nog trådskaparen redan löst problemet tråden är 4 år gammal
passar även på att låsa då rubriken inte uppfyller kraven

Fotograf på tierpidag.se

Sök