3351
Sök

tipps på våldsammt åk!

Miata-förare
130 Inlägg
23 maj 2006
Det är någon snubbe på www.kp61.net som säljer dom. Årsmodellen som gäller är 78-84. Helst 80-84 för då är det snyggare front wink. Kolla även på www.toyotaclubsweden.com. Där finns flera som har satt i 4A-GE i Starlet som vet alla detaljer smile.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
24 maj 2006
Hej, det var ju racer vi pratade om och då låter starlet bra, ser ut som om det är hans farmors bil dessutom:D Ut med allt vad inredning heter och inget stereo lr annat krafs...

66 Inlägg
24 maj 2006
hmmm våldstamt åk....stridsvagn kanske wink

197 Inlägg
24 maj 2006
Maizer skrev:
SieRRa_WeeD skrev:
jo men de jag menar alltså de e vanligt att folk om trimmar oftast kommer upp i dom hk..förut var de inte alls lika många som hadde kanske 250hk som idag

Han har rätt men man piskar fortfarande de flesta på ett streetrace med 300hk.

vilka nattliga aktiviteter är du på här e det bara nån sunkig 240 raggare som ens försöker med under 300hk

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

inkompetent
95 Inlägg
24 maj 2006
släng i en rolig motor i en fiat 26:a. dom är små som fan, finns några här på garaget.

Miata-förare
130 Inlägg
25 maj 2006
dekoj skrev:
släng i en rolig motor i en fiat 26:a. dom är små som fan, finns några här på garaget.

Du menar Fiat 126 va? 580kg original big_smile. Men iom att motorn sitter bak så kommer det ju kosta, en sån med Porsche-motor skulle ju våldta allt med hästlängder. Men så kostar det ju också hmm.

ingen aning
687 Inlägg
25 maj 2006
xtimmyx skrev:
dekoj skrev:

Du menar Fiat 126 va? 580kg original big_smile. Men iom att motorn sitter bak så kommer det ju kosta, en sån med Porsche-motor skulle ju våldta allt med hästlängder. Men så kostar det ju också hmm.

eller vw bubbla  med porche mottor i tongue

även zebran har sina fläckar

Miata-förare
130 Inlägg
25 maj 2006
volvo_240_tic skrev:
xtimmyx skrev:
dekoj skrev:

eller vw bubbla  med porche mottor i tongue

Ja det funkar ju också, men en Bubbla väger ju 400kg mer ju tongue. Och sen är det så vanligt med fettrimmad bubblor. En 126:a vore mycket mer oväntat big_smile.

PersonbilsTekniker
155 Inlägg
25 maj 2006
har du tänkt på besiktning av detta fordon? eller du skiter i vilket?....
300hk i en liten bil på 800 kg behöver även bromsar till det vilket jag kan tänka mig inte är
inräknat i din budget eller jag har kanske fel? de är inte lätt att få igenom nått turbokonventerat på besiktningen vill jag lova och specielt inte om resten av bilen inte är byggd för den effekten...

Miata-förare
130 Inlägg
25 maj 2006
800kg behöver väl faan inga bromsar? big_smile. Det räcker med att ha en sån där plåt som man stampar ner i backen som till Snowracers tongue. Nej men jo bromsar lär ju behövas om man ska besikta den, men annars är det väl inga problem? Så länge man kan få hjulen att låsa sig har man tillräckligt bra bromsar tycker jag smile. Kan det bli bättre liksom? tongue

PersonbilsTekniker
155 Inlägg
25 maj 2006
visst om man skiter fullständigt i sin och andras säkerhet så kan man ju strunta i det med bromsar...men jag tror bilen kommer bli svår att få igenom besiktningen även med uppgraderade bromsar...och föresten 100 till 0 är lika viktigt som 0 till 100 fast de spelar kanske inte så stor roll om bilen bara ska gå rakt fram, men vad är det roliga i de?

HEAVY METAL
765 Inlägg
26 maj 2006
Köp en Volvo 340 - 76a- Sedan monterar du i volvo 440-480ins turbo motor-.  ( passar nästan rakt av )   340 karossen är godkänd för 120 hästar och det har ju typ 440-480 motorn så när på några ynka hästar + går att besikta den med en motor som levererar 120 hästar oavsett om det sitter turbo eller inte i den  om karossen är en 76-  Men det behövs ett intyg från en verkstad på motor och kaross eller nått mm mm mm.. jag minns inte riktigt.. Höll på och forskade i detta får några år sedan när jag vart lite sugen på att skrämma min 340 jag hadde då:_!

Renaullts eller DAFs ( jag minns inte riktigt vilkens det va ) turbo motor är väl långt i från bra och nå 300 hästar i den är det väl inte på tal om men lite kan man säkert skrämmas med den ..Om inte annat ha lite skoj!

Finns ju nån snubbe i Norge om jag inte minns fel som mekade ner en 940 Turbo motor i en 360 som leverear ca 250 hästar....   Vilket då menas med att den gick bra.. då 300 serien styft väger 1000kg!...

MVH/ adde
Senast redigerat av Engen (26 maj 2006)

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

4 Inlägg
25 oktober 2006
Varför inte en MB med 300D. Ladda på och och åk utav bara H.....E!

"Ett rykande däck är ett lyckligt däck"

51 Inlägg
25 oktober 2006
har en kompis som ska sälja en breddad ascona B utan motor! kan de va nått?

8 156 Inlägg
25 oktober 2006
Varför inte satsa på en Volvo Amazon från 60-talet. 1100 kg typ.
Sen är det bara att stoppa i en nyare motor, typ en B230FT och trimma lite wink
Man kan ju lätta den lite också.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök