3821
Sök

Saab 9-5 -01 orginal stereo (popular) samt rep av sid display

671 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
hej tänkte riva ur min sid idag och laga den  men har läst många trådar om dom  nu och det jag tänkte höra om.. var om jag törs koppla ur stereon för att det ska tydligen inte gå att koppla ur vissa modeller som kräver någon typ av kod för att få igång stereon sen när strömmen bryts har jag hört. är detta sant eller törs man ge sig på ett försök att få tillbaka alla pixlar i displayerna. tror det är modell popular i min bil med 6st högtalare   och cd/radio samt knappar på ratten..

kanske även nån som vet hur jag får bort högtalargallren bak lite snyggt för att konvertera högnivå till lågnivå eller om det bästa är att koppla in konverteraren direkt bak på stereon  men vilka färger på kablar då?
Senast redigerat av karlsson_1984 (6 juni 2010)

193 Inlägg
6 juni 2010
9-5 har inga koder för stereon, vad jag vet.

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.

671 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
okej låter bra det

508 Inlägg
6 juni 2010
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=34810

Han har en bra guide på hur man reparerar sid2 displayen om du behöver lite hjälp på traven smile

Lycka till !

671 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
jepp man tackar men jag fick lite problem nu..
jag får inte ur stereon fast jag har stoppat i 4st rundfilar på 4mm tills det klickar till men stereon sitter som tusan endå  den rubbar sig ingenting alltså:(

193 Inlägg
6 juni 2010
Det går, du får ta i mer smile. "Jucka" sida till sida och dra samtidigt. Jag använde några spik när jag tog bort min. Man ska rätt långt in...
Senast redigerat av Falcy (6 juni 2010)

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.

2 035 Inlägg
6 juni 2010
Ja fyra 3" spik är perfekt för att ta bort stereon.

In med dem och ta tag bakom stereon och putta ut den.
Ta bort prylfacket och sen acc och sen stereon. Inget sitter så hårt.

har du inga 6x9 or i hatthyllan? kanske inte på popular.
Annars köper du ju bara en adapter på backes som du sätter i DIN uttaget bak på stereon och få då två lågnivåer.

Biljudsveteran sen 1984!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
6 juni 2010
bosabengt skrev:
Annars köper du ju bara en adapter på backes som du sätter i DIN uttaget bak på stereon och få då två lågnivåer.

9-5 Har ingen DIN-kontakt på stereon, iaf inte stora stereon...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

671 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
puh fick äntligen ur stereon  via dom xtra uttagen bredvid sid.n..

din kontakt är det en sån rund liten med stift i för i sånna fall har jag det bak på stereon
kan någon i sånt fall länka till en sån adapter

671 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
Skalman skrev:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=TBOC_Razor&cat=34810

Han har en bra guide på hur man reparerar sid2 displayen om du behöver lite hjälp på traven smile

Lycka till !

sid.n vart  som ny . hoppas den håller för evigt då hehe:P tack för länken

2 035 Inlägg
6 juni 2010
Ja precis det är den kontakten du kan ta lågnivå ifrån.

En sån din och sen 4 st rca kontakter i andra änden.

Finns på backes eller brl kanske.

Biljudsveteran sen 1984!

2 035 Inlägg
6 juni 2010
http://www.backesljud.se/produkter_visa … e_no=SAAB1

Den första (SAAB1) hade jag men jag har (hade) ju AS1 också.

http://www.backesljud.se/produkter_visa … e_no=SAAB3

Denna adapter är för dem med AS2 vilket du har. vilken man SKA ha det får nån annan säga till dig.

Biljudsveteran sen 1984!

671 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
hoj har fått i en högnivå/lågnivå omvandlare nu men. jag behöver hjälp med att ansluta remoten bak på stereon och  vet inte vilken som är plus där, och enligt beskrivningen eller lappen rättare sagt som sitter klistrad på stereon så finns det en som heter +30 och den andra +15 men vilken av dom ska det vara om det nu är nån av dom.. sen hittade jag en bild på nätet  om att det ska vara stift nummer 7 som går till power antenna men det funkade inte. tyvärr

2 035 Inlägg
9 juni 2010
har du köpt en omvandlare eller en adapter??

funkade inte ant trig som remote?

Du kan ju kolla vilket stift som ger 12v när du vrider om nyckeln. den kan du ju ta som remote. Var ett tag sen jag joxade med orginalstereon. bytte ut den rätt fort.

Biljudsveteran sen 1984!

671 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
en omvandlare  med rca i ena änden och kablar till högtalarutgångar i den andra änden så. fast jag har ju ingen elantenn om det har nån betydelse, sen kollade jag jord kabel och slog den mot chassiet och normalt så brukar det blixtra men det händer ingenting så det tyder på att det beror på remoten och allt är nytt  och funkade fint i gamla bilen..
sen har jag ju en ny stereo ligger men då försvinner väl rattknapp funktionerna och även sid.n blir jag väl utan va med tanke på om jag byter ramen  men hels så skulle jag haft en dubbeldin stereo med dvd..
men när jag hörde med brl om en hyffsad stereo i det formatet så skulle jag få punga ut med 5.500kr

nu har jag mätt upp  på strömkablarna och det finns 13volt ut ända bak till baslådan. men remoten spelar ingen roll vart jag sätter. har provat alla på stereon
Senast redigerat av karlsson_1984 (9 juni 2010)

Sök