vilken diesel motor ska jag sätta i 244 från 79? jag vill ha så mycke att köra med som möjligt utan att behöva regga som ombygtfordon. gärna tips på lådor också:)
jo de är ju sant men hur mycke hk kan man ta ur en sån utan att den rasar?
kan få ur uppåt 160-180 hk med större pump, höjt laddtryck och lite små justeringar typ i en d24tic.
Pumpen behöver du nog inte modifiera, inte för 160-180hk, eller? Enligt uppgift så ska den kunna leverera diesel till ca 200hk!
Annars så kan man ju lämna in pumpen till t.ex dieselmeken i Aneby, har för mig att han tar delar från d-pumpen som sitter på Volvos TD40 dieslar, leverar gött med soppa gör det iallafall när han har pillat!
hur länge håller en sketen d24 om du skrämmer den dÅ? d5a vore fränt lr nån go bmw diesel så de händer lite
Klart den håller, sen att folk tror att det bara är att ladda 2bar och fullt soppatryck med 45k mil på mäteren och tror att det ska hålla är ju en annan sak.
Dom går att få till att gå ganska så fint och HÅLLA, se bara till att du utgår ifrån en fräsch motor med ett ordentligt fungerande kylsystem, täta oljebyten, så går det fint.
jo de är ju sant men hur mycke hk kan man ta ur en sån utan att den rasar?
kan få ur uppåt 160-180 hk med större pump, höjt laddtryck och lite små justeringar typ i en d24tic.
Pumpen behöver du nog inte modifiera, inte för 160-180hk, eller? Enligt uppgift så ska den kunna leverera diesel till ca 200hk!
Annars så kan man ju lämna in pumpen till t.ex dieselmeken i Aneby, har för mig att han tar delar från d-pumpen som sitter på Volvos TD40 dieslar, leverar gött med soppa gör det iallafall när han har pillat!
ja 200hk är nog inga problem efter lite pill på motorn, men tänkte bara att han kan införskaffa sig en modifierad pump som pumpar mer och en original så kan du lätt ändra tillbaka till original effekten genom att dra ner laddtrycket och byta till original pumpen inför besiktningen.
kan få ur uppåt 160-180 hk med större pump, höjt laddtryck och lite små justeringar typ i en d24tic.
Pumpen behöver du nog inte modifiera, inte för 160-180hk, eller? Enligt uppgift så ska den kunna leverera diesel till ca 200hk!
Annars så kan man ju lämna in pumpen till t.ex dieselmeken i Aneby, har för mig att han tar delar från d-pumpen som sitter på Volvos TD40 dieslar, leverar gött med soppa gör det iallafall när han har pillat!
ja 200hk är nog inga problem efter lite pill på motorn, men tänkte bara att han kan införskaffa sig en modifierad pump som pumpar mer och en original så kan du lätt ändra tillbaka till original effekten genom att dra ner laddtrycket och byta till original pumpen inför besiktningen.
Jo det har du alldeles rätt i, inte så populärt på BP om det kölar som ett ånglok
jo de är ju sant men hur mycke hk kan man ta ur en sån utan att den rasar?
kan få ur uppåt 160-180 hk med större pump, höjt laddtryck och lite små justeringar typ i en d24tic.
Pumpen behöver du nog inte modifiera, inte för 160-180hk, eller? Enligt uppgift så ska den kunna leverera diesel till ca 200hk!
Annars så kan man ju lämna in pumpen till t.ex dieselmeken i Aneby, har för mig att han tar delar från d-pumpen som sitter på Volvos TD40 dieslar, leverar gött med soppa gör det iallafall när han har pillat!
Diesel pumpen på d24 ska palla med för 350-400 hk innan man behöver göra om den, som jag hört.
Men iaf, en D24tic skulle du montera i, ställ på pumpen lagom och högre laddtryck, max 1,8 sen håller inte grejerna, detta beror ju helt klart på hur frisk motorn är.