3897
Sök

Bygga 3 vägs system med DLS iridium 6.3! placering av högtalarna!

23 Inlägg
27 juni 2010
Trådstartare
Hej! ska upgradera mitt system till ett 3 vägs system undrar hur man ska placera mellan register samt diskant? måste dom va placerade precis bredvid varandra eller det går med en bit ifrån? eller vad är det som gäller? tacksam för tips!!!

Mvh Martin!

16 197 Inlägg
27 juni 2010
upp me dom på brädan.. ju närmre varann du har mellanregistret å diskanten ju bättre är det..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 juni 2010
Hur långt ifrån varandra hade du tänkt placera dom? För som Örjan sa så blir det bättre ju närmare varandra dom är, för det mesta, dock så kan det hända att dom ska vinklas lite åt nåt håll för att det ska bli riktigt bra, du får prova dig fram helt enkelt!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

23 Inlägg
27 juni 2010
Trådstartare
Tänkte sätta dom i dörrklädseln typ 3dm från diskanten snett ner. riktiad in mot kupén!

23 Inlägg
27 juni 2010
Trådstartare
har lagt upp bild bland mina bilder på min dörrsida med en vit ring där jag tänkt placera mellan registret!!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 juni 2010
Diskanten ska alltså sitta där i koppen vid backspegeln och sen mellanregistret i vita ringen? Du kan inte montera allt på brädan?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

23 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
nja, blir lite väl mycket jobb!

23 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
jepp precis vita ringen mid och kåpan vid backspegeln diskant!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
28 juni 2010
Kan funka.

Så länge du har möjlihgheten att få till delningar, fas och tid på ett korrekt sätt.
Finns de som tävlat med lite andra men liknande lösningar.

Skulle dock inte ha diskanten spelades rakt in från backspegelkåpan utan vinklat in dem mot andra sidans nackstöd eller strax framför....bara att prova sig fram med vinkeln.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

23 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
okej! jag har så jag kan ställa allt tidskomp fas med mera!!, men hur ska vinkeln vara? ska allt vinklas mot nackstöden eller inner backspegeln har jag också hört, vad är det som gäller? om man ska tävla i väl ljud???

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
28 juni 2010
Martin_mox skrev:
okej! jag har så jag kan ställa allt tidskomp fas med mera!!, men hur ska vinkeln vara? ska allt vinklas mot nackstöden eller inner backspegeln har jag också hört, vad är det som gäller? om man ska tävla i väl ljud???

Fritt från reflexer.

Och enkelt uttryckt.....så det låter bra.

Bor du ngnstans i västsverige så kan jag tipsa dig om att det kommer bilstereotävlingar två helger i rad nu.
Skicka pm för mer info om du vill dit o kika, lyssna på bilar o snacka med folk.
Senast redigerat av Lonefox (28 juni 2010)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök