3662
Sök

Ev flera elfel - Audi A3 1.9 TDI -98

4 Inlägg
3 juli 2010
Trådstartare
Hej, har en Audi A3 1.9 TDI -98 och nu har det uppstått några fel som jag inte hittat lösningar på.

Bilen har varit stående ganska mycket de senaste månaderna då den varit på flera verkstäder för något fel i framvagnen, (när man kör på ojämna ytor så är det något som slår & "kluckar"). Självklart har ingen fixat eller ens hittat det felet än men det är inte vad jag ska ta upp här, så nu till elfelen.

När jag fick tillbaka den nu igen så upptäckte jag att ABS-lampan lyser samt att varken elhissarna, centrallåset eller automatlägen på belysningen i kupe & bagage fungerar. Har läst i handboken och kollat säkringarna på sidan av instrumentpanelen, som var hela. Verkar vara en för c-lås dörrar och belysning i kupe samt en för c-lås bagage och belysning i bagage. Det står även i handboken att elhissarna går på automatsäkringar men inte vart dessa sitter.

Förutom detta hittade jag en liten plastlåda med säkringar på batteriet som det inte verkar stå ett ord om i handboken. I denna finns tre "vanliga" säkringar varav en har brunnit. Finns även flera säkringar (som jag inte vet vad de kallas) i olika tjocklekar på kablar från batteriets pluspol, varav den smalaste har brunnit. (De säkringar jag pratar om här är som smala metallremsor som ligger öppet.)

All slags hjälp, information och tips kring dessa problem uppskattas!

Sök