wadde skrev:
hmm, sprutet måste ju tyvärr veta vilket varv maskinen har, och fuelcut är dess metod. Så knepigt att komma runt.
Vad vill du åstakomma med högre varv ? Gör det inte bara för att det är "häftigt" , visst varva är skoj.
jag vet ju inte om det är turbo det är fråga om iofs.
Mer info är alltid bra så kan vi spåna på mera.
Ok det är såpass!
Jo iallafall, tanken är att jag vill ha en 16 v Topp på en 230:i eller helst 23:a botten! Jag vill heller inte ha något varvstopp!
Jag har en 155 Hk alltså 2,5 Tums luftmasse och en 159:a med 3 Tums. Motor att tillgå, det spelar väl ingen större roll egentligen..
I första läget så skulle jag vilja behålla sprutet och bara använda en fördelar som placeras fram i blocket och med bara en tändmodul och därmed slippa boxen, men vad jag förstår så är den stoppad på bränslesidan?
Motorn skall användas till folkrace och därmed vill man varva lite mer!
Så som sagt, kan jag skilja sprutet från tändningen, alltså kasta tändningsboxen över axeln och sedan använda sprutet eller måste något göras!
Allt mottages väldigt tacksamt, men hoppas ni förstår tanken, det är budget som gäller samt så vill jag bli av med varvstoppet enkelt!
Sedan så undrar jag även om jag måste jag svarva ner kolvarna för ventilerna, och hur slår det gentemot vassare kammar planing osv. Just detta är lite utanför kunskapen ..
Tack för alla svar
, MVH Tommy Landholm