1756
Sök

Ford Fiesta 1.1 L 1983 - ingen tomgång

10 Inlägg
9 juli 2010
Trådstartare
Hej jag bytte olja och oljefilter idag och råkade vid användandet av smärre våld för avtagande av oljefiltret bryta av ett rör till förgasaren från vevhusventilationen (från mellersta slangen på oljelocket). Silvertejpade så gott jag kunde men antar att den tar tjuvluft där därav ingen tomgång... men vad händer om jag bara pluggar igen hålet på förgasaren och låter den mellersta vevhusventilationsslangen bara blåsa rakt ut i friska luften?

10 Inlägg
9 juli 2010
Trådstartare
Eller få se nu, tjuvluft borde göra att den ökar varvtalet istället?

1 562 Inlägg
9 juli 2010
varför frågar du en sak här när du redan vet felet?laga röret riktigt.

10 Inlägg
10 juli 2010
Trådstartare
Alltså nu har jag lagat röret men det är samma fel. De första 1-3 sekunderna efter start är det tomgång sen dör den. Jag måste ha ut choken mycket för att den ska gå utan gaspådrag men då tokvarvar bilen sad.

1 562 Inlägg
10 juli 2010
Fordfredde skrev:
Alltså nu har jag lagat röret men det är samma fel. De första 1-3 sekunderna efter start är det tomgång sen dör den. Jag måste ha ut choken mycket för att den ska gå utan gaspådrag men då tokvarvar bilen sad.

med silvertejp lr har du gjort det riktigt?

10 Inlägg
10 juli 2010
Trådstartare
mange_240 skrev:
Fordfredde skrev:

med silvertejp lr har du gjort det riktigt?

Med kemisk metall! smile

10 Inlägg
10 juli 2010
Trådstartare
Kan tillägga att jag haft bilen en dag så det kan ha varit samma problem innan jag byte oljan.

Sök