sirmiro skrev:
Mariana skrev:
Det var så i 900 serien, hade en kompis kvar som ringde honom så han kom och hämtade priset, annars hade han tagit med den till honom, men om man måste iväg tidigare så kan man ju som F_Miller skrev lämna nummerlappen, vi har alltid varit noga att säga att vi inte skickar några pokaler, lämnar man området, så lämnar man även chansen till pokalplats, det tror jag de flesta arrangörer håller med om.
Mvh
Mariana
Tänk att det är samma tal varje år om dessa träffar.
Prisutdelningarna går åt helvete för att allt tar för lång tid och folk orkar inte mer. Inget ont i det, men det är 3e året i rad jag sett diskussionerna.
Jag har valt att sluta åka på träffarna för det fungerar inte med priserna.
Det är LÄTT för arrangörerna att säga så, men att en kompis får ta priset eller att det rent av får ligga kvar i en låda till personen hämtar det är det enda rätta.
Lotteriet ska man vara på plats, det håller jag med om. Och då ska det finnas en tidsgräns man ska hinna fram på med, det ska inte ta 5min för att man ska hitta lappen i sopkassen i bilen etc, men priser i klasser ska inte spela någon roll hur länge man stannar. Är bilen i top3 i sin klass ska man ha det priset oavsett hur lång tid arrangörerna väljer att vänta med utdelningen, har juryn gått förbi ska man kunna åka och fortfarande vara deltagande i den delen. Publiken har sett bilen, de har stuckit efter 2timmar då de sett allt 7gånger, de har en klar bild av vad som såg bäst ut - då bör det stämma med resultaten, inte med tider man väljer att åka...
Om STCCmästaren inte kan komma på prisutdelningen (galafest mitt i vintern) pga en tävling på andra sidan jorden, ska priset då gå till den som kom 2a i serien?
Om en bil ser bra ut och plockar priser ett år vill de flesta plocka så många priser det går - 3timmar på en träff under dagen och 3timmar på en träff 10mil från träff nr1 för att sen åka ytterligare 10mil hem är inte konstigt, men då ska ni tvinga kvar folk hela dagen?
Ska ni ha priser på det sättet ska det ta
MAX 30min från avslutad bedömning och bedömningen bör vara klar efter 2timmar räknat från träffens början.
Men det är klart, jag är ju bara utställare/publik på dessa event, diskuterar med andra i utställare/publik och de säger oftast som jag - det tar för lång tid, allt för lång tid och då åker folk - och då blir ni så tjuriga att ni tar priserna från dem...
Men den som blev 4a i STCC ska nog ha segerbucklan, de andra var ju inte på plats på prisutdelningen långt efter tävlingen avslutades...