Styra spotify i iphone via stereo?

max_k
7 juli 2010 · 194 Inlägg

Tjenare!

Har en Pioneer 7200sd stereo + en usb kabel till min iPhone 3gs, när jag sätter i kabeln så identifierar den iPhonen som den ska.  Och kan spela upp de jag har i itunes, men har så gott som all musik i spotify. Går det att göra något så man kan styra spotify via stereon? Så man slipper byta låt på mobilen hela tiden.

/Max

BMW 330xia (2006)
DC4
7 juli 2010 · 170 Inlägg

Spotify kan bara styras av iphonen

Less is more
http://www.digitalcompaniet.se/
ÅF för: Hertz, Alpine, Amega, Digital Designs, Hifonics, SPL Dynamics, DLS, MDS
-ekgbg-
7 juli 2010 · 977 Inlägg

max_k skrev:
Tjenare!

Har en Pioneer 7200sd stereo + en usb kabel till min iPhone 3gs, när jag sätter i kabeln så identifierar den iPhonen som den ska.  Och kan spela upp de jag har i itunes, men har så gott som all musik i spotify. Går det att göra något så man kan styra spotify via stereon? Så man slipper byta låt på mobilen hela tiden.

/Max

Verkar tyvärr som att man får byta låt på mobilen. En lösning kan ju vara att fixa en jävligt bra playlist där du inte behöver byta låt. wink Är det samma på din Pioneer att du måste pausa för att få Spotify att spela upp?

max_k
7 juli 2010 · 194 Inlägg

Aha såpass, tråkigt sad Trycker bara i aux kabeln sen play på telefonen så funkar det. Men så drygt att man måste ta upp mobilen varje gång man vill byta till en annan låt..

BMW 330xia (2006)
-ekgbg-
7 juli 2010 · 977 Inlägg

max_k skrev:
Aha såpass, tråkigt sad Trycker bara i aux kabeln sen play på telefonen så funkar det. Men så drygt att man måste ta upp mobilen varje gång man vill byta till en annan låt..

Kör du med en vanlig aux kabel eller Pioneers tillbehörskabel?

max_k
7 juli 2010 · 194 Inlägg

Kör med vanlig 3,5mm aux kabel när jag spotify till stereon. Köpte en iphone usb kabel från biltema för 49:- och den funkar till stereon. Lite billigare än pioneers kabel för 599:-

BMW 330xia (2006)
-ekgbg-
7 juli 2010 · 977 Inlägg

max_k skrev:
Kör med vanlig 3,5mm aux kabel när jag spotify till stereon. Köpte en iphone usb kabel från biltema för 49:- och den funkar till stereon. Lite billigare än pioneers kabel för 599:-

Ok. Jag har provat med en vanlig iPhone usb kabel men fick det inte att fungera men blir att införskaffa en vanlig aux kabel. Ja det känns egentligen helt vansinnigt att betala 599:- för den kabeln. smile

max_k
9 juli 2010 · 194 Inlägg

Köp den från biltema, verkar funka hur fint som helst! smile

BMW 330xia (2006)
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
10 juli 2010 · 2 009 Inlägg

Eftersom spotify är ett 3:e parts program så får du inte den funktionen oavsett om du köper en kabel gjord av guld eller gummisnodd.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
max_k
10 juli 2010 · 194 Inlägg

Syftar på att kabeln från biltema funkar till att styra itunes via stereon vilket inte kabeln man får med mobilen verkar göra!

BMW 330xia (2006)
mickefixare when ever - were ever
10 juli 2010 · 513 Inlägg

Har ju problem på andra hållet. Huvudenheten e en Pioneer 4200 SD som styr iphonen, men det går ENBART att styra via huvudenheten när iphonen e inkopplad. Tycker det e gravt irriterande eftersom menyn inte e så snabbhanterad på huvudenheten.

max_k
10 juli 2010 · 194 Inlägg

Aha, har dock bara testat att de funkar via itunes. Men kör alltid spotify eftersom jag har all musik där..

BMW 330xia (2006)
DasAuto
10 juli 2010 · 2 751 Inlägg

Har din stereo Bluetooth? Då är det bara till att Paira och köra på.

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
mickefixare when ever - were ever
10 juli 2010 · 513 Inlägg

DasAuto skrev:
Har din stereo Bluetooth? Då är det bara till att Paira och köra på.

Har Bluetooth i arbetsfordonet o då funkar det så där, mycke hackande o koppla in o ur. Ljudet blir oxå sämre. Föredrar usb-kabeln men då låser sig ajfånen...

mickefixare when ever - were ever
11 juli 2010 · 513 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Tryck på knappen '1/Ipod' för att skifta styrläge.

mickefixare skrev:
Har ju problem på andra hållet. Huvudenheten e en Pioneer 4200 SD som styr iphonen, men det går ENBART att styra via huvudenheten när iphonen e inkopplad. Tycker det e gravt irriterande eftersom menyn inte e så snabbhanterad på huvudenheten.

Tackar, tackar! smile Nu funkar det klockrent.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang