sirmiro skrev:
Normalt får du vid regbes åka till bes och till verkstad.
Är bilen direkt trafikfarlig kan den få "spanska flaggan" då du inte får rulla från platsen, utan behöver trailer eller liknande. Sen får man egentligen bara åka nödvändiga sträckor med en bil som har fått nedslag vid bes enligt det som kom fram i en annan tråd.
Så personligen rekommenderar jag inte att åka och medvetet misslyckas med en regbes, nackdelarna överväger fördelarna i mina ögon.
Ska du rulla med den behöver den vara minst trafikförsäkrad. Skatten är jag osäker på hur det var med, men det vet andra.
Sen är detta ett forum, svaren är inte 100%-iga (vilket denna tråd visar med folk som predikar direkta lögner) så det du kan göra är ringa bilprovningen och fråga vad de tycker om din idé. Men säg inte regnr eller personnr. Troligen är det bara jag som är nojig, men jag har jobbat på en kundtjänst och vet hur mycket vi noterade om alla som vi talade med. Jag vet inte hur sbp har med sina system, men jag har tagit som vana att inte säga mer än det som krävs...
Egentligen så är det ju mer frågan om en påställning eftersom att bilen har varit avställd i lite drygt 2 år nu. Kommer naturligtvis inte tala om att motorn är bytt om dom inte frågar, men det lär de märka ganska snabbt.
Självklart så måste jag betala in både trafikförsäkringen och skatten.
Kan det hända att försäkringen blir dyrare efter att jag har reggat om bilen med en större motor? Kommer jag att få hem en räkning på den nya försäkringskostnaden minus det jag redan har betalat in innan reggbesiktning efter reggbesiktning?
Men som sagt var så kanske ringa är bäst, och utan att avslöja för mycket.
Senast redigerat av MagnumR (24 oktober 2009)
Håll avståndet till bakomvarande fordon!