Det är inte så svårt att fixa, man förlänger bara en "arm" på torkarlänkaget vilket gör att den går längre ner innan den vänder, det jobbiga är att veta hur mycke man ska förlänga den.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
kom på att står inte den armen rakt upp på den volvon, för då är det la bara att flytta torkararmen så att den pekar rakt upp istället för att den ligger vågrät, men det är ju inte snyggt..
Det borde ju gå som du säger john87 med att ta från en merca. men det är nog lite för mycket job för mig:P
Borra hål i rutan i överkant. sätt en vindrutetorkare och sen ett handtag genom hålet, ta bort din backspegel. Sen får du veva på handtaget när det regnar hehe
HALLÅ!!!! Det är bara att göra som jag skrev i mitt tidigare inlägg, hade det på min förra V70, fick modda plastkåpan över torkardiket lite bara då den tog i lite när torkararmen kom långt ner på rutan men det ska inte behövas på 850 vad jag vet.
Christian S skrev:
Det är inte så svårt att fixa, man förlänger bara en "arm" på torkarlänkaget vilket gör att den går längre ner innan den vänder, det jobbiga är att veta hur mycke man ska förlänga den.
Mvh Christian
HALLÅ!!!! Det är bara att göra som jag skrev i mitt tidigare inlägg, hade det på min förra V70, fick modda plastkåpan över torkardiket lite bara då den tog i lite när torkararmen kom långt ner på rutan men det ska inte behövas på 850 vad jag vet.
Christian S skrev:
det låter som ett bra svar men jag fattar inte riktigt hur man ska få torkaren att gå 180 grader istället för 90 (har nog hjärnsläpp nu men du kan la försöka förklara på ett lite lättare sätt:P)
Christian S skrev:
det låter som ett bra svar men jag fattar inte riktigt hur man ska få torkaren att gå 180 grader istället för 90 (har nog hjärnsläpp nu men du kan la försöka förklara på ett lite lättare sätt:P)
Den ska inte gå 180 utan kanske 150 grader annars går den vääällldigt långt ner på rutan.
Om jag inte minns helt fel så förlängde jag armen/staget eller vad man ska kalla det som sitter på axeln på torkarmotorn och som gör att länkaget går fram och tillbaka.
Mvh Christian
Stämmer med att du förlänger armen. På min tog jag och förlängde 10 mm och det ger ju att armen ger en längre rörelse till torkararmen som sedan går längre slag.