23 juli 2010
Trådstartare
Lamellen på min 9-5:a är kass, antagligen är det en av fjädrarna som har hoppat av, och jag behöver såklart byta den eftersom jag inte kan koppla ur ordentligt utan måste varva upp till cirka 3500 rpm och tvinga i nästa växel för att växla upp. Att växla ner är ännu värre iom att man måste frikoppla och sen varva upp i 3500rpm och sen tvinga i en lägre växel. Ligger man i samma växel hela tiden så funkar allting helt perfekt, det strular alltså bara vid urkoppling och man känner att pedalen är halv-stum och fjädrar tillbaka.
Kör självklart inte bilen ÖHT nu men var tvungen att köra cirka 70 mil med bilen för att komma hem (motorvägskörning = bara ligga i femman hela tiden och nästan inga växlingar).
Mitt problem nu är att jag inte har tillgång till tvåpelarlyft eller växellådsdomkraft, det finns inte heller några GDS-ställen häromkring och jag tänker ju inte köra bilen mer än några kilometer heller...
Alltså lär jag ju nästan göra det med bilen på marken men går det ??
Man måste ju plocka ner hela subframen och vem vet vad mer för att få av lådan och komma åt kopplingen, har även hört att man måste plocka drivaxlarna eller något när man inte har motorfixtur ??
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P