2807
Sök

Vad ska jag göra med min Audi a4?

122 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
thelaughingmadman skrev:
Jag tror nog det är såhär: STCC-paket valde man till vid köp från fabrik, något som enbart tillverkades under ett år eller två. Kan vara svårt att hitta på eftermarknaden, jag sökte på Google (provat det för övrigt, du som frågar efter länkar hela tiden?) men hittade inget konkret.

För övrigt så är det ingen som tycker om: "Buhuhuhu varför svarar ingen, wuäää wuäää".
Fan, lägg ner tid och sök (Google, som jag nämnde tidigare) så skulle du hitta det mesta som är listat.

Och så säger du "jag frågar på FB istället", jag gissar att du syftar på Flashback - och min erfarenhet efter cirka 2 år och 2500+ inlägg på Flashback, så är det inte någon som gillar en "Buhuhu varför svarar ingen, wuäää wuäää" där heller.

Ingen vill göra ditt jobb, för att du är för lat för att söka själv.

Nåväl, slutgnällt från mig:

GTI_Jocke kom med ett bra förslag: Rieger! De gör schysta kjolpaket och har mycket annat till tyska bilar.

Och i en annan tråd frågar du om mer ljud från din Audi, då ett 2,5" inte riktigt var det du letade efter: Kom ihåg att du har en turbobil, turbon dämpar mycket av ljudet.
Men jag gissar om du satsar på så mycket flöde som möjligt genom hela avgassystemet, så får du högre ljud.

Jag har sökt på google.. skulle aldrig vända mig till ett forum i första hand. Jag har hittat få sidor på nätet, men anledningen till att jag frågar här istället är för att jag vill vara säker, och inte "beställa grisen i säcken" från första bästa.

Rieger var jag inne på, väldigt bra sidan. dock på tyska, och en del på engelska.. men när jag väl hittade webshopen va de på tyska.. hade problem att navigera mig fram.

200 Inlägg
20 juli 2010
http://tyskstuk.de/forum/viewtopic.php?f=3&t=26

Och som folk skriver så finns dina svar på google...

dra iväg ett mail hör med honom om front kjolar o bak... http://www.blocket.se/stockholm/Audi_rs … 10&w=3

122 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
har bestämt mig lite för vad ja ska göra.. men vet ej direkt i vilken ordning. Hjälp mig lite.

1) kjolpaket runt om - http://www.dalhems.com/Product.aspx?gui … 4ef0c817b3

2) säkning - ca 4.000-5.000

3) chiptrim - ca 7.000-8.500

4) svarta fälgar - ca 20.000 (köper nog på avbetalning, typ 5.000kr i 4 månader)

5) svart tonade lycktor bak, angel eyes. Hatar dem som sitter på nu - blir nog totalt ca 4.000-5.000

Jag tänkte att de kan vara bäst att köpa kjolpaket först, får då vet jag hur mkt jag kan sänka bilen efter de, samt hur stora fälgar jag kan ha.

Med tanke på att bilen kostar en slant att äga, så kan jag bara köpa en sak per månad. Så ser min lista bra ut? eller skulle ni ha bytt plats på något?

Badass
89 Inlägg
26 juli 2010
Om jag hade vart du hade jag gått i ordningen 2-4-5-3-1 istället Gärna skippat 1an helt.

Signaturtext..

122 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
Ottosson skrev:
Om jag hade vart du hade jag gått i ordningen 2-4-5-3-1 istället Gärna skippat 1an helt.

Varför skippa steg 1? kjolpaketet som sitter på (orginal) är ju asfult ju? Något annat måste på! Du kanske bara syftade på att det jag länkade till inte var snyggt. Du får gärna länka till något som är snyggare, är öppen för förslag då jag har beslutsångest. Jag tycker själv att kjolpaketet jag länkade till är okej, men de är mest priset som lockar.

Oftare ökänd än okänd...
54 Inlägg
26 juli 2010
Fråga efter S-line;s exteriörpaket istället. Så vet dom garanterat vad du pratar om. Och ja, de är stcc-paketet:)

122 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
m_o_r_p_h skrev:
Fråga efter S-line;s exteriörpaket istället. Så vet dom garanterat vad du pratar om. Och ja, de är stcc-paketet:)

vet du vad allt som allt kan ligga på? de lär ju kosta runt 25.000kr om du ska köpa de av Audi sad

Oftare ökänd än okänd...
54 Inlägg
27 juli 2010
Ska du ha ett korrekt pris är de väl bara att åka in till audi, men har MKT svårt oh tro att de är såpass dyrt, avsett

(front m. tillbehör , dörravslutningsluster, vinge/läpp samt bakdel)

122 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
m_o_r_p_h skrev:
Ska du ha ett korrekt pris är de väl bara att åka in till audi, men har MKT svårt oh tro att de är såpass dyrt, avsett

(front m. tillbehör , dörravslutningsluster, vinge/läpp samt bakdel)

jag får slå dem en signal idag.

Sök