3697
Sök

Tappar laddtryck... Saab 900 t8

227 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
Tänkte kolla om de finns någon som kanske kan hjälpa mej angående laddtrycket.

Bilen e en saab 900 2,0 T8..

Det som händer e när man gasar på så börja den ladda upp på rött på mätarn vilket e runt 3000 varv, sen helt plötsligt så tvekar den till o trycket sjunker ner till halva orange sen börja den ladda igen till slutet på orange, slutet på rött.

Så de e bara någon sekund den tvekar sen börja den ladda igen..

Det sitter en pysventil i den som förra ägarn satt dit så det va inte jag wink Kan förra ägarn skruvat upp ventilen?? Så bli de att APC boxen tar över eller kan de va tryckvakten??

Alla svar e välkomna:) Inga spydiga bara ;P

Om jag varit otydlig så rätta mej gärna:)

83 Inlägg
28 juli 2010
Har du både Pysventil och APC? Man skall ha en av dom, inte bägge.... Vad som händer är verkar dock vara att APCn styr ner av någon anledning, sen matar den på igen, men styr ner igen etc. Jag hade kollat tändningen - står den rätt? Du beöver en stroblampa för detta. Vidare är T8 väääldigt känsliga för stift och kablar. Köp endast rätt NGK stift till den (se manualen etc. Låt inte meknomonen etc sälja nån platina skit till denna bilen, det SKALL vara NGK) och även kablarna är viktiga. Många får problem med billiga tändkablar och APC. Original är bäst.

Tryckvakten ger ett brutalt frånslag av effekten när bränslepumpen dör, så det låter inte som att den är problemet här.

Där har du lite att börja med.

227 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
Tack för svaret. E de bara att plocka bort pysventilen utan att de bli nå skit?? Tänkte du tändning med kammen eller tänddelarna?

För i övrigt så gå den ju bra, bara att den sinka ner sej nån sekund. För tillfället så vill jag bara att den ska gå som vanligt. Trimning få bli ett senare projekt smile O då bli de inge pysventil ;P

227 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
Kan ja plocka bort pysventilen utan att de en massa krångel? Har APC på den.. Såg att jag glömt skriva de tongue

1 019 Inlägg
28 juli 2010
_Togga_ skrev:
Kan ja plocka bort pysventilen utan att de en massa krångel? Har APC på den.. Såg att jag glömt skriva de tongue

Ja, bara ta bort och byt till en hel slang eller se till att den gamla är 100% tät i skarven.

227 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
Okej ska fixa de då big_smile Första turbon ja ha så ja e tvungen att fråga dumma frågor ;P

Sök