3472
Sök

Volvo 740-88 instrumentfnatt!

38 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Hejsan jag har som jag skriver i rubriken en Volvo 740 med en B230F motor. 1988 års modell.

Självklart fungerar inte tankmätaren men jag kör på trippmätaren som de flesta andra. Övriga instrument har krånglat vid enstaka tillfällen kalla vintrar för att sedan återgå till normalt.

Nu har allting varit frid och fröjd tills jag kopplade in en oljetemp mätare. Jag vet inte vad som har hänt men helt plötsligt när jag vrider om nyckeln så lyser: bromsfelslampa, lampbortfalls-lampan, handbromslampa (även om jag släpper på handbromsen). Men inte olje eller laddlampan.

NU till det skumma. När jag startar bilen slocknar alla lampor och istället tänds laddningslampan och varvräknaren blir kaputt.

Vad kan vara fel tror ni? Behöver verkligen hjälp med detta. Har provat att dra ur oljetrycks mätaren men det funkar inte då heller.

//Vincent
Volvo 244-DL B21A

509 Inlägg
29 juli 2010
Glömt något kontaktstycke eller kabel vid instrument huset?
Jag hadde  samma fel på min.
Senast redigerat av Nico-the-kid (29 juli 2010)

38 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Nico-the-kid skrev:
Glömt något kontaktstycke eller kabel vid instrument huset?
Jag hadde  samma fel på min.

Nope. kollat 4 gånger om. Men de glappar en del. Bankar jag på sidan av instrumentpanelen så antingen försvinner eller visas gröna lampan som indikerar parkeringsljus eller va de nu är.

//Vincent
Volvo 244-DL B21A

38 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Mod kan låsa tråden nu eftersom jag hittade problemet lol

Var helt enkelt klumpig och hade råkat riva upp kretskortet så att 2 "spår" var av. Fixade detta med eltejp och det blev som nytt big_smile

//Vincent
Volvo 244-DL B21A

Sök