3828
Sök

Kenwood KDC-6047U

76 Inlägg
29 juli 2010
Skulle vara schysst om någon kunde lägga upp ett filmklipp där ni visar navigationen av mappar på USB sticka

6 851 Inlägg
30 juli 2010
virtq skrev:
Okej ja om det är kabel så känns det som en mer vettig lösning. Men hur är det med AUX ingången, finns väl iofs skarv kablar till dem också?

Men ni som rekommenderar den här Kenwood stereon, har ni provat 7200SD eller är den helt enkelt skräp bara?

Japp har testat båda i min egna bil.
Men om man kör mest eller enbart USD/SD kort så kanske Kenwoods KIV-700 skulle vara något?
Denna har ingen inyggd CD spelare, utan är enbart för dem som vill köra med USB eller IPod.
Men ljudet är bättre på denna via USB ingången än vad BT60 är.

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
30 juli 2010
virtq skrev:
Skulle vara schysst om någon kunde lägga upp ett filmklipp där ni visar navigationen av mappar på USB sticka

kan ordna det när jag får tillbaka min stereo smile

är ganska så simpelt faktiskt. jag har dock inte lärt mig alla funktioner än så har lite svårt att förklara exakt hur den fungerar.

men sorterar du din musik i mappar så väljer du bara vilken mapp du vill spela. väljer mellan låtar och mappar gör du genom att vrida volymratten och för att gå in i en mapp eller välja låt så trycker du på volymratten smile

MVH

76 Inlägg
30 juli 2010
TT-Avant skrev:
Japp har testat båda i min egna bil.
Men om man kör mest eller enbart USD/SD kort så kanske Kenwoods KIV-700 skulle vara något?
Denna har ingen inyggd CD spelare, utan är enbart för dem som vill köra med USB eller IPod.
Men ljudet är bättre på denna via USB ingången än vad BT60 är.

Ja det lutar nu mer mot att det blir KDC-6047U. Tror inte så mycket på KIV-700 då man gärna vill kunna spela en gammal god cd om man nu skulle känna för det. Men helt klart bra idé att slänga ut cd spelaren då lagring på minneskretsar är så mycket smidigare, men kanske inte dags att fasa ut CD,n helt än.

2 665 Inlägg
31 juli 2010
JAg har haft min 6047 i några veckor.

Finns några saker jag inte är nöjd med.

Displayen är inte bra. Syns skitdåligt när solen lyser ute. Ökar man kontrasten så blir bakgrunden också ljusröd istället för svart med röd text.

Hoppa låt i usb funkar som det ska. Men hoppa mapp är knäppt. Finns en knapp för att hoppa till nästa mapp, Men om man vill bakåt då? eller har jag missat något?

Byta från usb till radio är inte smidigt. Först trycka "källa" sedan vrida på volymratten o titta i displyen så man får fram tuner sedan trycka ok i volymratten.
Man måste inte men det förenklar om man tittar i displyen som man knappt ser något på när det är ljust ute.
I vanliga fall är det ett eller två knapptryck på "källa" för att växla.

Men en bra grej är ju att du kan få rätt färg som matchar bilens färg, mkt därför jag valde den.

5textrader i display ger info om artist/album/låttitel och klocka. Går såklart att ändra som man vill eller bara 2rader med större text.
Senast redigerat av Rickard-v (31 juli 2010)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
31 juli 2010
Konstigt att dom gjort om systemet för att välja källa! I min 7644 kan jag antingen köra så som du beskrev, alltså att man trycker source och sen får bläddra fram rätt, eller så ställer jag den i andra läget och då trycker man bara på source så hoppar den till nästa. Annars tycker jag 6047an verkar kanon!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
31 juli 2010
Eller så använder man FJÄRREN och väljer tuner direkt på den?
Gör polarn med sin BT60.
Det enda jag stör mig på med dessa maskiner är att EQn är fast grafisk (de KUNDE ju lagt in parametrisk, SÅ mkt mer kostar det inte) plus att tidskompet är skumt.
Det är inte bara att lägga in avståndet tll högtalarna, nejdå man skall fördröja högtalarna med MELLANSKILLNADEN i förhållande till högtalaren med längst avstånd ifrån sig...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

76 Inlägg
31 juli 2010
Är dessa nackdelar något som pioneer är bättre på då?

6 851 Inlägg
31 juli 2010
Pioneer har inte riktigt samma funktionr, som tex. tidskomp och lika många band på sin EQ.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
1 augusti 2010
Lonefox skrev:
Gör polarn med sin BT60.
Det enda jag stör mig på med dessa maskiner är att EQn är fast grafisk (de KUNDE ju lagt in parametrisk, SÅ mkt mer kostar det inte) plus att tidskompet är skumt.
Det är inte bara att lägga in avståndet tll högtalarna, nejdå man skall fördröja högtalarna med MELLANSKILLNADEN i förhållande till högtalaren med längst avstånd ifrån sig...

EGn håller jag med om, kunde ha varit en parametrisk eller så en grafisk med fler band. Tidskompet däremot tycker jag inte är nåt problem att använda, kanske käns lite ologiskt i början men så fort man pillat lite med det så är det relativt enkelt att ställa in. smile Bra system också tycker jag så man kan börja med att juster höger vänster på alla kanaler var sig och därefter justera mellan dom olika kanalerena (fram/bak/sub).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

2 665 Inlägg
1 augusti 2010
Lonefox skrev:
Gör polarn med sin BT60.

Skojar du? använda fjärren när stereon sitter 0,75m bort.
Måste man ju leta rätt på fjärren först.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
1 augusti 2010
Rickard-v skrev:
Lonefox skrev:
Gör polarn med sin BT60.

Skojar du? använda fjärren när stereon sitter 0,75m bort.
Måste man ju leta rätt på fjärren först.

Nej jag skojar inte.
Gör en fjärr det smidigare att ändra/skifta/byta ngt så använder jag den.
ÄVEN om enheten är 0.5m ifrån.
Är det bökigt medans man kör med olika varianter av val och det bara krävs ett enda knapptryck på fjärren så nog f*n använder jag den wink
Användarvänlighet kallas det annars.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

2 665 Inlägg
1 augusti 2010
Ja det var rätt ord. Användarvänlighet.

Verkligen inte på stereon.

Men på fjärren, jag ska prova.....

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
1 augusti 2010
att texten inte syns när de är ljust ute är lätt att fixa. vissa färger syns dåligt i skarpt ljus, ställ in den på grönt så ska du se att du inte har några problem alls att läsa texten.

och det med tidskompet förstår jag inte hur ni menar? eller pratar ni fortfarande och 6047u?
jag behövde bara ställa in avstånd från framsätena till varje kanal så var det klart (fram, bak och sub)
eller kan man ställa in höger och vänster med? hmm

MVH

Sök