Fundera igenom drivlinan också, vad skall du ha för låda, koppling , diffbroms. Detta brukar kosta en slant. Väghållning, stol och bur måste du nog också fundera över.
Bygga 300-400 Hkr med en turbokonverterad B234 är inget större bekymmer. Kolvarna kan du ha orginal och även vev och topp. Byt stakar som sagt.
En bra tumregel är att räkna 300kr per hästkraft man skall turbotrimma. Dvs om du utgår från 150 Hkr och vill ha 350 Hkr så trimmar du 200Hkr a´300kr = 60.000 kr innan allt är klart med allt runtomkring som krävs för att du skall kunna utnyttja effekten. (Det är så enormt mycket folk glömmer bort i sin budget - ny olja, filter, packningar, bromsvätska, nya skivor, nya belägg, slangar, slangklämmor, tändstift, tändkablar, fuelcell, ny soppapump, fördelarlock,......)
Det kan både bli dyrare (om man skrotar eller bygger fel) eller - i vissa fall - billigare om man snubblar över grejor man kan använda. Det senare brukar tyvärr ibland sluta med att det blir dyrare eftersom det man snubblar över ofta inte är anpassat efter det man är ute efter.
/Göran
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI