3169
Sök

Täcker helförsälring/nybilsgaranti kantstötta fälgar?

5 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
Så här ligger det till, Jag körde en polares bil när jag plötsligt drog på en trottoarkant med fälgen.
det blev ett 10 cm långt skrapmärke på fälgkanten och en liten remsa av däcket blev avhyvlat.

kontant kostand för fälg och däck ca. 6000 kr. Inte helt roligt så jag tänkte att en självrisk vore lite snällare. Vill veta om nån har råkat ut för samma sak och fått ta det på försäkringen. Han har Volvo's egna försäkring och nybilsgaranti kvar.

Tackar för ett kvickt svar. / Daniel

5 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
En länk till hans bil om det kan hjälpa att bilda en uppfattning, helt original.
http://www.garaget.org/?car=173028

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
15 augusti 2010
varför hör ni inte av er till den som tillhandahåller garantin?.

personligen tror jag icke dom står för sånt

2slow

283 Inlägg
15 augusti 2010
Lämna in fälgen för lackering och köp ett däck.
Vet du vad självrisken ligger på?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
15 augusti 2010
Det va dyrt för ett däck+fälg?

Prata med fälgfixarna i Hbg så tar mellan 700-1500 för att laga fälgen. sen köper du bara ett däck om de behövs som kostar väl 1200 nytt. så PANG så betalar du lika mkt som självrisken kanske big_smile..Din polare blåser dig om du ska punga ut 6000 :o

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

5 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
Självrisken landade på 5000 kr så jag ska nog försöka hitta en annan lösning...

DFFL
9 020 Inlägg
15 augusti 2010
Memme skrev:
Det va dyrt för ett däck+fälg?

Prata med fälgfixarna i Hbg så tar mellan 700-1500 för att laga fälgen. sen köper du bara ett däck om de behövs som kostar väl 1200 nytt. så PANG så betalar du lika mkt som självrisken kanske big_smile..Din polare blåser dig om du ska punga ut 6000 :o

De jävla utsugarna ville ha 1250+moms/fälg för att pulverlacka mina...

Men en kompis kompis våtlackade de för 1400kr istället.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
15 augusti 2010
När jag hade ett par 17" på en av mina gamla bilar, så skulle dom ha fix,lackering m.m för 700/fälg tongue ^^

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Sök