2748
Sök

Hur svårt skall det vara att få sålt en hjälm i nyskick....?

Muttley
17 augusti 2010
Anton80 skrev:
FireTraXX skrev:
Hjälmar formas efter skallen med tiden så att den sitter bra och är effektivare vid en olycka.

Och vem fan vill trycka in skallen i någon okänd snubbes hjälm fylld med saliv, hudavlagringar och fan vet vad?

Har ni bara legat med 1 tjej i era liv eller?
Fan vad fjolligt många av er tänker....
SUCK...

Du verkar vara kvar där i 16 års åldern där du inte förstår att hjälm är en personlig sak.
Du kan verkligen inte tvätta av en hjälm på samma sätt som en brud kan tvätta underlivet.

Kvinnor läker, hjälmar tappar kvaliten efter en rejäl smäll.

Så fjolligt är de inte.

1 523 Inlägg
17 augusti 2010
Att sätta på en "använd" tjej är väll frivilligt, man kan ju använda gummi..
men att köpa en använd hjälm är ju bara idiotiskt, man skulle ALDRIG förlåta sig själv för att ha köpt en begagnad hjälm den gången du vurpar och slår huvudet i marken
Hur fin den än verkar, kan finnas dolda sprickor så det är värt att lägga kanske 1500 på en ny hjälm än kanske 500 på en begagnad.

Ångesten du lär få den gången det händer något skulle du betala vad som helst för att slippa...
så varför inte lägga lite extra INNAN det händer?

1 523 Inlägg
17 augusti 2010
KHRacing skrev:
smile
Noiseprojekt skrev:
Nej jag håller med te_wik, skulle aldrig köpa en beggad hjälm då den formar sig efter den första ägarens huvud..
sen sitter den kasst på nån annan!!

bästa inlägget på länge, exakt rätt svar.  smile

Hahah tack så mycket! big_smile

14 Inlägg
17 augusti 2010
Försök hitta nån som inte bryr sig, som du kan sälja hjälmen till. Sett flertalet 15-åringar som haft hjälmen uppe på huvudet.
De bryr sig nog inte om verken baciller eller nåt annat. Du kan utan problem ha använt den som potta innan utan att de skulle bry sig.

Bara för att man skriker högst eller oftast, betyder det inte att man har rätt..

Sleeper
3 084 Inlägg
17 augusti 2010
Noiseprojekt skrev:
men att köpa en använd hjälm är ju bara idiotiskt, man skulle ALDRIG förlåta sig själv för att ha köpt en begagnad hjälm den gången du vurpar och slår huvudet i marken
Hur fin den än verkar, kan finnas dolda sprickor så det är värt att lägga kanske 1500 på en ny hjälm än kanske 500 på en begagnad.

Ångesten du lär få den gången det händer något skulle du betala vad som helst för att slippa...

du kan ju använda hjälmhuva smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

1 523 Inlägg
17 augusti 2010
Sushikocken skrev:
Noiseprojekt skrev:

hjälmhuva?? hjälper den när du vurpar och hjälmen krossas pga dolda sprickor?

261 Inlägg
18 augusti 2010
Noiseprojekt skrev:
det är värt att lägga kanske 1500 på en ny hjälm än kanske 500 på en begagnad.

1500:-  får man ju knappt en vettig hjälm avsedd för moped för! Än mindre nåt man vill ha på sig när man kör motorcykel.....
Sedan finns det fall där dom säljer oanvända hjälmar!  Kan man bara lita på att den verkligen är oanvänd är det ju inga problem å använda en sådan!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
18 augusti 2010
Ne detta var riktigt korkat...köpa en beggad hjälm huhh...
Som folk sagt i tråden, hjälmen blir högst personlig och formar sig efter huvudet.

Autotech

1 523 Inlägg
18 augusti 2010
945TurboMS skrev:
Noiseprojekt skrev:

1500:-  får man ju knappt en vettig hjälm avsedd för moped för! Än mindre nåt man vill ha på sig när man kör motorcykel.....
Sedan finns det fall där dom säljer oanvända hjälmar!  Kan man bara lita på att den verkligen är oanvänd är det ju inga problem å använda en sådan!

Jag gav runt 1500 för min Airoh Matisse
http://airoh.com/helmets/open_face/math … black_n/p#
Är absolut inget fel på den!
Senast redigerat av Noiseprojekt (18 augusti 2010)

28 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
Busgrabb skrev:
Som folk sagt i tråden, hjälmen blir högst personlig och formar sig efter huvudet.

Det ända jag inte köpt begagnat e kallingar, ne känslig e jag inte:D

261 Inlägg
18 augusti 2010
Noiseprojekt skrev:

Var fasiken tvungen å googla, för jag har inte hört talas om detta märket innan!!!!

.den e inte ergonomiskt utformad

Hjälmens skruvar gängar upp sig ibland och vindljudet är MARKANT till skillnad från endel andra hjälmar.

jag har en sån här.
jag tycker inte att den är så snygg men den är skön att ha på sig.
men den är lite dragig så jag kommer att köpa en ny hjälm till våren.

Hjälmen tycker jag är inte riktigt värt sina pengar.

Endel av kritiken som dök upp!  Vet inte riktigt, men kör man hoj tycker jag nästan det låter som det är värt å köpa nåt känt märke från början....
Till moppe duger det säkert!  Men eftersom man är smålänning tittar man hellre på biltema om man vill ha billiga saker lol

Ska man ha kvalite är det väl dom vanliga märkena som Nolan och dyl som gäller?

Förövrigt, Om jag nu hade kört Mc hade jag gladeligen lagt 5000:- på att få en vetig hjälm!  Man betalr ju faktiskt även för komforten roll
Som tur är så håller jag mig till moppe, och då duger Biltema för mig....
(Detta inlägget ska ses som en personlig åsikt, och icke någon kritik till någon annan!!!!!)

DFFL
9 020 Inlägg
18 augusti 2010
Noiseprojekt skrev:
945TurboMS skrev:
Noiseprojekt skrev:

http://airoh.com/helmets/open_face/math … black_n/p#
Är absolut inget fel på den!

Brorsans MC-hjälmar har kostat ~5000/st, det är nog mindre fel på de än på din...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

198 Inlägg
18 augusti 2010
Låter mer som att du försöker ragga köpare på din hjälm...
Men som några redan har svarat så formar sig hjälmen efter just ditt huvud å så kostar inte en ny hjälm så mycke heller.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
18 augusti 2010
Anton80 skrev:
Busgrabb skrev:

Det ända jag inte köpt begagnat e kallingar, ne känslig e jag inte:D

Nej men det handlar inte om att vara känslig utan att vara lite smartare och vara rädd om huvudet för man har nämligen bara ett och det inte alltid så lätt att laga tongue

Autotech

DFFL
9 020 Inlägg
18 augusti 2010
Anton80 skrev:
FireTraXX skrev:
Hjälmar formas efter skallen med tiden så att den sitter bra och är effektivare vid en olycka.

Och vem fan vill trycka in skallen i någon okänd snubbes hjälm fylld med saliv, hudavlagringar och fan vet vad?

Har ni bara legat med 1 tjej i era liv eller?
Fan vad fjolligt många av er tänker....
SUCK...

Nej, men till skillnad från dig så delar inte vi kondom med alla hon legat med...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sleeper
3 084 Inlägg
18 augusti 2010
Noiseprojekt skrev:
Sushikocken skrev:
Noiseprojekt skrev:

hjälmhuva?? hjälper den när du vurpar och hjälmen krossas pga dolda sprickor?

Nja syftade mer på din parallell om gummit smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök