3060
Sök

Centrallås som låser, sen låser upp sig igen.... Bmw 525 e34

63 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
tjena!

Som rubriken lyder:

Har ett eftermarknads larm monterat, när jag ska låsa med fjärren låser sig bilen kort innan den låser upp sig igen. Vid andra försöket låser sig bilen och förblir så.

Kan bara låsa bilen med nyckeln på förarsidan då jag antar att cylindern är skadad för det tar "stopp" när man ska låsa upp. Även när jag använder nyckeln så låser bilen upp sig direkt efter att jag låst, så det har inte med larmet att göra.

Testade med nyckel på passagerar sidan också men där låser den enbart upp just den dörren, händer inget med centrallåset. Vet inte om det bara kan vara motorn till höger sida som är kass och påverkar alla dörrarna?

skulle bli mycket tacksam för svar, håller på att bli galen över det här:S

mvh Anton

pejap-racing.com

1 534 Inlägg
18 augusti 2010
Sök på: www.autopower.se
Det finns massvis om just centrallås problemet på e34 då det är jävligt vanligt
Jag hade samma fel som dig, att bilen låste upp sig direkt
Att den låser upp sig är bara en varning som indikerar att något är fel i systemet, i mitt fall bytte jag centrallåsmotorn i bagageluckan, det blev bättre men krånglade ändå lite.
Så då plockade jag bort dörrsidorna och smörjde upp alla rörliga delar + centrallåsmotorerna + låsen

Felen som det brukar vara är:
*någon centrallåsmotor kärvar
*mikrobrytarna i centrallåsmotorerna (var sönder på min i bagagen för den gav ingen signal)
*mikrobrytarna som de sk "dörrnäsorna"/dörrhakarna ska peta på
*fel i själva låset
*skav på kabelstammen till bakluckan

typ de brukar de vara, men som sagt sök på autopower

63 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
vet att microbrytarens kablar på förarsidan var klippta när jag strippade sidan. Skarvade dom men sen hängde sig centrallåset och jag kunde omöjligt låsa upp, varken med nyckel eller fjärr.

pejap-racing.com

Sök