3886
Sök

Bilen slutar dra. nissan terrano..

97 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
Hejsan.. Har en nissan terrano 2.7 tdi  Jag skulle spinna lite på en grusväg.. men så när ja stoppade i 2an så hördes det en klunkande ljud och bilen slutade dra..

Försökte åka iväg men de gick inte.. växeln va ii och drog upp kopplingen.. inget hände... man kunde sätta i växlarna utan att hålla kopplingen..

Är det nått stort fel?

23 Inlägg
18 augusti 2010
nu relaterar jag till en gammal saab som kan få liknande problem dock vet jag inte om det är samma som på din.

saab växellådor har nått som kallas för "finger" det sitter i lådan och är kopplat till växelföraren, antingen så är denna av eller så år det växel föraren som är av alt. någon sprint/hållare.

jag fattar som att du inte har någon drivning alls?

97 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
gamnacke skrev:
nu relaterar jag till en gammal saab som kan få liknande problem dock vet jag inte om det är samma som på din.

saab växellådor har nått som kallas för "finger" det sitter i lådan och är kopplat till växelföraren, antingen så är denna av eller så år det växel föraren som är av alt. någon sprint/hållare.

jag fattar som att du inte har någon drivning alls?

OKej! hoppas bara det inte är nå stort.. sad

Nepp, ingen drivning alls...

tack!!

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
19 augusti 2010
King cab har liknande koppling och på dom händer det ibland (väldigt sällan) att centrumet i lamellen släpper och då får man ingen drivning. Jag skulle tippa på att det hänt nåt sånt med din bil.

97 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
g-man skrev:
King cab har liknande koppling och på dom händer det ibland (väldigt sällan) att centrumet i lamellen släpper och då får man ingen drivning. Jag skulle tippa på att det hänt nåt sånt med din bil.

Vet du om de kan va nå stort fel?! Vill helst inte börja reparera bilen för hur mycke som helst. ?!?!

Tack för svar!

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
19 augusti 2010
Jo i såna fall får man byta kopplingen. Ska man köpa orginal så kostar den multum

97 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
g-man skrev:
Jo i såna fall får man byta kopplingen. Ska man köpa orginal så kostar den multum

tydligen... En verkstads kille va och kikade på bilen han sa att de kan va växellådan. för växlarna ju i.

Sök