3224
Sök

Volvo 745 motorvarm konstig!!

80 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
chansa lägga in här "felsökning"

Min volvo starta lite trögt. måste hålla nyckeln vid läge 3 och låt den surra lite kanske 4 sek då starta den normalt.

sedan kör då visar den knappt varmt på motor. kanske 1/4 av fullt värme från kallt. när stannar bilen en bra tag så stiger temp till normal temp mitten.

vad kan det vara. tempostat är bytt, felet kvarstår. vill ha värme inför kylan kommer.,

felet erfarenheten behövs!!

mvh

P o r s c h e
1 700 Inlägg
31 augusti 2010
Kollat så det inte bara är mätaren som är dålig? Brukar oftast vara den och inte motorn.

Kör motorn så den borde vara varm, och du ser att tempmätaren ligger lågt, sen går du ut och känner på den övre kylarslangen. Är den riktigt varm så är allt som det ska.

Din termostat kan ha hängt sig i öppet läge annars, så motorn kyls för mycket från start.

Startproblemet är lite klurigare, men va har du för skick på motorn? Kassa stift, tändning, soppafilter etc är typiskt sånt som inverkar på motorn allmänt och är värt att se över

80 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Kollat så det inte bara är mätaren som är dålig? Brukar oftast vara den och inte motorn.

Kör motorn så den borde vara varm, och du ser att tempmätaren ligger lågt, sen går du ut och känner på den övre kylarslangen. Är den riktigt varm så är allt som det ska.

Din termostat kan ha hängt sig i öppet läge annars, så motorn kyls för mycket från start.

Startproblemet är lite klurigare, men va har du för skick på motorn? Kassa stift, tändning, soppafilter etc är typiskt sånt som inverkar på motorn allmänt och är värt att se över

Ok, var kan man hitta om mätare visar fel? i instrumentpanel?

Om termostat hänger sig via öppet läge så vad kan göra åt det? Köpa ny?

Har volvo glt motor. all översikt allmänt låter bra. ska prova fixa det snart.

( vet ngn som sälja ac kupéfläkt så vill jag ha det. den är trasigt nyligt )

P o r s c h e
1 700 Inlägg
31 augusti 2010
Du gör de jag beskrev med att känna på kylarslangen för att kolla om temperaturmätaren är felaktig

Termostaten är bara att byta ja, den kostar inte mycket

Sök