vad är det som skiljer mellan volvos 2,0 vit motor och 2,3 vitmotor? tacksam för svar. mvh chrisse
2.0an är 4cylindrig och sitter i S40 medans 2.3:an är 5cyl och sitter i 850.
2.0:an har 83mm borr och 90mm slag medans 2.3:an har 81mmborr men samma slag.
hepp!
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
vad är det som skiljer mellan volvos 2,0 vit motor och 2,3 vitmotor? tacksam för svar. mvh chrisse
2.0an är 4cylindrig och sitter i S40 medans 2.3:an är 5cyl och sitter i 850.
2.0:an har 83mm borr och 90mm slag medans 2.3:an har 81mmborr men samma slag.
hepp!
Jag tog dock för givet att han syftade på skillnader mellan den 5-cylindriga 2.0L motorn B5204 (850/x70 Italien) och den 5-cylindriga 2.3L motorn B5234.
Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
vad är det som skiljer mellan volvos 2,0 vit motor och 2,3 vitmotor? tacksam för svar. mvh chrisse
2.0an är 4cylindrig och sitter i S40 medans 2.3:an är 5cyl och sitter i 850.
2.0:an har 83mm borr och 90mm slag medans 2.3:an har 81mmborr men samma slag.
hepp!
Jag tog dock för givet att han syftade på skillnader mellan den 5-cylindriga 2.0L motorn B5204 (850/x70 Italien) och den 5-cylindriga 2.3L motorn B5234.
Samma här...
korrigering: mitt tidigare inlägg gäller 850 motorerna och tidiga v70
2.0an är 4cylindrig och sitter i S40 medans 2.3:an är 5cyl och sitter i 850.
2.0:an har 83mm borr och 90mm slag medans 2.3:an har 81mmborr men samma slag.
hepp!
Jag tog dock för givet att han syftade på skillnader mellan den 5-cylindriga 2.0L motorn B5204 (850/x70 Italien) och den 5-cylindriga 2.3L motorn B5234.
Samma här...
korrigering: mitt tidigare inlägg gäller 850 motorerna och tidiga v70
Pratar vi skillanden mellan 2,0 och 2,3 5-cyl så är det vevaxel och kolvar som skiljer. samma borrning (81mm) men 2,3 har 90mm slag medans 2,0 bara har 77. Sen skiljer ju även styrbox och turbo. Blocket är detsamma.
Pratar vi skillanden mellan 2,0 och 2,3 5-cyl så är det vevaxel och kolvar som skiljer. samma borrning (81mm) men 2,3 har 90mm slag medans 2,0 bara har 77. Sen skiljer ju även styrbox och turbo. Blocket är detsamma.
Pratar vi skillanden mellan 2,0 och 2,3 5-cyl så är det vevaxel och kolvar som skiljer. samma borrning (81mm) men 2,3 har 90mm slag medans 2,0 bara har 77. Sen skiljer ju även styrbox och turbo. Blocket är detsamma.
när dom bytte på min så sa patrik att stakarna va längre på 2,0t5
Pratar vi skillanden mellan 2,0 och 2,3 5-cyl så är det vevaxel och kolvar som skiljer. samma borrning (81mm) men 2,3 har 90mm slag medans 2,0 bara har 77. Sen skiljer ju även styrbox och turbo. Blocket är detsamma.
när dom bytte på min så sa patrik att stakarna va längre på 2,0t5
Det är exakt samma stakar. Däremot är kolvarna högre på 2,0 än 2,3.
okej men är det stakar som är 139,5 som ska sitta i 2,0 och 2,3 eller är det dom längre stakarna? det va 5 cyl motorerna jag syftade på så egentligen kan man ta 2,3ans vev och stakar och kolvar och sätta i en 2,0a så blir det 2,3 liter? mvh chrisse
okej men är det stakar som är 139,5 som ska sitta i 2,0 och 2,3 eller är det dom längre stakarna? det va 5 cyl motorerna jag syftade på så egentligen kan man ta 2,3ans vev och stakar och kolvar och sätta i en 2,0a så blir det 2,3 liter? mvh chrisse
Det är 139,5mm stakar som ska sitta i dem. Vevaxel + kolvar lär bytas om man bygger om en 2 liters till 2,3.
Tänk på det till nästa gång. Det är vi användare som gör forumet och vi måste hjälpas åt att hålla en hög nivå. Det finns på tok för många forum där det gissas hejvilt. Det är ju inte kul att köpa fel grejor bara för att man glömde skriva en hel fråga. Då hjälper det ju inte att killen som svarade har flera tusen inlägg och 7st rejsbilar med 1000hk. eller hur?
bara lite tips alltså inget annat.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
okej det är nämligen så att jag ska sätta i en 2,0 motor i en 245a och 2,0 är på grund av att det blir för mycket hk och vridmoment i 2,3. så därför tänkte jag att det kanske går att bygga om en 2,0 till 2,3 så man får lite volym att trimma på sen;) huvudsaken är ju att det står 2,0 på motorblocket tror jag?
okej det är nämligen så att jag ska sätta i en 2,0 motor i en 245a och 2,0 är på grund av att det blir för mycket hk och vridmoment i 2,3. så därför tänkte jag att det kanske går att bygga om en 2,0 till 2,3 så man får lite volym att trimma på sen;) huvudsaken är ju att det står 2,0 på motorblocket tror jag?
Vet inte hur det är, om det sket nån effektmätning eller så vid regbesiktningen, men det tror jag inte. Och isåfall, så ja, då borde det räcka med att ha ett 2.0 block.
Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.