Hej Garaget!
Hoppas ni har överséende med mina smått bristande bilkunskaper, började mecka med min första bil för några veckor sedan så jag är precis i inlärningsstadiet.
Problemet med min Golf uppstår när jag vrider om nyckeln. Bränslepumpen surrar igång, batteriet är fullt och startmotorn går igång, men bilen vägrar "tända" eller vad man ska säga dvs den startar inte alls trots allt att allt verkar okej. Den har startat upp och gått "fint" innan jag började fixa med den.
Det enda jag gjort med den är att jag bytt tändstift, bromsdelar och spolat av den med avfettning och högtryckstvätt.
Ett råd och förslag jag fått är att det kan ha kommit in fukt eller bildats kondens i fördelardosan/topplocket och då frågar jag mig, hur får man ut kondens ur en bil, är det bara att låta den stå ett tag eller måste jag plocka isär något och torka ur på något sätt?
En annan fråga är hur det ligger till med bränsleinsprutet, är motorn helt dyngblöt med bensin nu när jag försökt starta den ett par gånger(4-5ggr á 5-10sek) som mopeder kan bli?
Alla andra tips om vad som kan få bilen att beté sig på det här viset tas mycket gärna emot
Ber än en gång om ursäkt om jag skriver felaktiga termer eller tänker på fel sätt.
Tack på förhand!
Lukas