3560
Sök

Kicker L5 12" portad låda?

50 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
Funderar på att inhandla 2xkicker L5 12" men på sidan står det att det rekommenderas sluten låda vilket inte riktigt passar mitt bygge, frågan är väl om dom spelar bra i portade lådor?
Tänkte nämligen dra portarna/porten upp genom hatthyllan.
Har en Bmw e30 320 om det hjälper något.

Bas älskare
716 Inlägg
15 september 2010
Vad lyssnar du på för musik? vad ska du driva basen med? enligt mig så passar dom basarna nog bäst så som du säger, portar upp i hatthylla, då får du som bäst ljud i kupén.

vad har du för kablar,ström osv`?

77 Inlägg
15 september 2010
Har en kompis som har 2 st 12" L5 i enskilda lådor som är portade, var med honom och köpte dessa men kommer tyvärr ej ihåg storlek på portarna. Han driver dessa med ett sinus live 1500 steg och det dunkar på riktigt bra. Basarna sitter i seriöst hembyggda lådor för c70 men sitter nu i en s70 och portarna går ej upp genom hatt hyllan trots det så dunkar det så riktigt fint och man känner trycket.
Han Hr 2 st famla hål för 6*9 i hatthyllan som det spelar igenom. Kan ta redda på mer info om lådvolym och port storlek om du är intresserad.

50 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
Lyssnar på blandat, ska nog driva dom med ett kicker zx 1000.1 eller ett zx2500.1 och blir att köpa sladdar och ström efter steget men vet inte om det krävs ett till batteri eller kondensator eller om jag kan köra på det som det är?
Använder probox för att räkna ut och vill försöka mig på att bygga en tvåkammar låda för att se hur det blir.

Bas älskare
716 Inlägg
15 september 2010
mrfiregotti skrev:
Lyssnar på blandat, ska nog driva dom med ett kicker zx 1000.1 eller ett zx2500.1 och blir att köpa sladdar och ström efter steget men vet inte om det krävs ett till batteri eller kondensator eller om jag kan köra på det som det är?
Använder probox för att räkna ut och vill försöka mig på att bygga en tvåkammar låda för att se hur det blir.

Andvänd INTE kondensator.. bättre med ett extra batteri isåfall. men de ska du nog ha ändå.

4 074 Inlägg
15 september 2010
mrfiregotti skrev:

Sladdar är det strömkabel eller?
Ska du köra ett 2500.1 så kan du ju GLÖMMA att köra med ETT batteri till då lär du ha typ 3-4 BRA batterier annars kan du lika gärna lägga ner bygget annars kommer du ha sönder grejerna bara

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

50 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
Kanske dags att lägga ner med zx 2500.1 då om man ska ha så mycket grejer pengarna räcker inte riktigt till 3-4 batterier också.
Bättre att köra på 1000.1 och ett extra batteri då? Sladdar är bland annat strömkabel.

Sök