3095
Sök

Hjälp med inkoppling av turbotimer Volvo 850

126 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
Hej nu är de så att jag har försökt koppla in turbotimer på min volvo 850 -95 men lyckas inte vid kablen som ska jordas på ecu jorden, hittar inte vilken kabel de är.. i bruksanvisningen står det att man ska ha den kopplad där..  men går de inte på något annat sätt ?

MVH

/Tobb3

1 353 Inlägg
14 september 2010
ecu jord, eller jord, eller slutstegs jord.. alla jord är väl jord? så de ska väl inte spela nån roll om du bara jordar den?

nu är detta gissnig, ja vet inte exakt..

126 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
Crille88 skrev:
ecu jord, eller jord, eller slutstegs jord.. alla jord är väl jord? så de ska väl inte spela nån roll om du bara jordar den?

nu är detta gissnig, ja vet inte exakt..

Ja så tänkte jag med men sen fick jag höra att den styrdes via jorden men jag vet inte jag testa att koppla in den med vanlig jord och då va den igång men när jag stängde av täningen dog bilen eller jag har kopplat något annat fel? Mvh

/Tobb3

8 252 Inlägg
17 september 2010
Embelazt skrev:
Ja så tänkte jag med men sen fick jag höra att den styrdes via jorden men jag vet inte jag testa att koppla in den med vanlig jord och då va den igång men när jag stängde av täningen dog bilen eller jag har kopplat något annat fel? Mvh

Säker på att den är korrekt installerad i övrigt? Antar att du kopplat in dig på brytaren på handbromsen så timern vet att bilen står still? Inställningar i timern gjorda?

1 353 Inlägg
17 september 2010
då får du slita upp hela boxen där ecu sitter och sen mäta ut vilken som är jord, men som sagt jord är jord, vet inte om boxen bryter på jorden men men..

kollat så allt annat står rätt till?
hur menar du att bilen dog när du stängde av tändningen? för där ser ja inget fel, de gör min också wink

126 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Embelazt skrev:

Säker på att den är korrekt installerad i övrigt? Antar att du kopplat in dig på brytaren på handbromsen så timern vet att bilen står still? Inställningar i timern gjorda?

allt är inkopplat som jag fattar att det ska vara men jag kan ju ha kopplat något fel:P för turbotimern startar men det går typ inte att gör några inställningar på den och om jag försöker få bilen att hålla sig igång så gör den inte de utan den dör direkt jag vrider av nyckeln. jag har jorden kopplad i chassit  sen den 0z2 eller vad den nu hette på ena sladden till lambasonden och dom två till tändningen där sen hadbroms kabeln på. mvh tobias

/Tobb3

Sök