3458
Sök

Audi 100 2.3E -92, Startar ej!

332 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
Hej, fick i morse problem med min audi, eller den har mer eller mindre krånglat en längre stund, men i morse la den av, den startade och stog på tomgång ca 20 sekunder innan den dog, och efter det så startar den inte. Den går runt på startmotorn.

De senaste 3 veckorna har de varit så att om man ha varit ute o kört så kunde den helt plötsligt tvärdö, den hostar inte o dör eller något sånt, bara dör direkt. Efter det så har de bara varit o starta den och köra iväg igen.  Men som sagt, nu startar den inte och jag söker hjälp hos er.

Ursäkta om något är olkart, är väldigt trött i skrivande stund. MVH!

332 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
Var ute nu, och bilen har ingen gnista, tändspole + fördelare är OK, kan tillägga att bilen har larm, läste att det kunde spöka..

196 Inlägg
22 september 2010
Kollat batteriet?

Full fart spar tid!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 september 2010
Kolla kontakten på fördelaren, den kontakten är till hallgivaren och är en skör sak på dessa bilar.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

332 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
Adiiii skrev:
Kollat batteriet?

Haha, sorry, men jag är inte dum tongue skrev ju att startmotorn gick runt och jag hade ingen gnista.

332 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Kolla kontakten på fördelaren, den kontakten är till hallgivaren och är en skör sak på dessa bilar.

Mvh Tommy

Du menar kontakten från fördelaren till tändspolen? kan inte se att det går någon annan kontakt från fördelaren. I alla fall, kontakten som går in i tändspolen var ett stift lite intryckt i, kan detta vara felet?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 september 2010
Ser att du redan fått svar på det du skickade PM om smile

Lycka till.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

332 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Ser att du redan fått svar på det du skickade PM om smile

Lycka till.

Mvh Tommy

Förstod inte riktigt, kan du inte beskriva hur man får bort den? om du har gjort det? smile

Sök