3763
Sök

Vart kan man hitta innerskärmar till Honda Accord Sedan 09 2.0

23 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
#1
Hej alla. Jättetrevligt och matnyttigt forum!

Jag har nu ringt och letat överallt, men jag hittar inga innerskärmar för min Honda Accord Sedan 09 2.0

Lokari har bara till den gamla (94) och Honda har givetvis ingenting. Har hittat nåt från Polen med, men de har givetvis inget till Accord.

Är det någon som har en ide? Är de omöjliga att tillverka själv? Har tänkt lite på glasfiber, men har aldrig hållit på med sånt innan.

/Kent

Ursäkta min stavning, men jag är dansk.

1 853 Inlägg
2 december 2009
#2
Hum har du en Honda av 2009 årsmodell, och din lokala Honda återförsäljare har inte det som reservdel ?

får man fråga vad som har hänt med dina original innerskärmar ?

/mvh soyd

23 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
#3
Bilen har inga bak. Det finns inte ens att köpa  hos Honda, bara dem främre.
Senast redigerat av pikatju (2 december 2009)

Ursäkta min stavning, men jag är dansk.

1 291 Inlägg
2 december 2009
#4
pikatju skrev:
Bilen har inga bak. Det finns inte ens att köpa  hos Honda, bara dem främre.
Dom har ju valt att inte stoppa dit några innerskärmar av en anledning, finns det inga konstiga hålrum eller liknande i hjulhusen bak så finns det heller ingen anledning att ha innerskärmar. Dom samlar bara på sig skit som med åren leder till rost.


Smålänning
7 882 Inlägg
2 december 2009
#5
MattiasH skrev:
pikatju skrev:
Bilen har inga bak. Det finns inte ens att köpa  hos Honda, bara dem främre.
Dom har ju valt att inte stoppa dit några innerskärmar av en anledning, finns det inga konstiga hålrum eller liknande i hjulhusen bak så finns det heller ingen anledning att ha innerskärmar. Dom samlar bara på sig skit som med åren leder till rost.
Biltillverkaren sätter inte dit innerskärmar för att täcka hålrum och minska risklen för rost... Det skiter dem i...

Dem sätter dit det som ljudisolering... Och enda anledningarna att det inte finns är kostnadssak eller att det helt enkelt inte behövdes smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

23 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
#6
Det håller jag inte med om! Dessutom har Honda ett mycket "trevligt" hyllplan inne i skärmen, och det samlar på sig skit!

Ursäkta min stavning, men jag är dansk.

1 291 Inlägg
2 december 2009
#7
pikatju skrev:
Det håller jag inte med om! Dessutom har Honda ett mycket "trevligt" hyllplan inne i skärmen, och det samlar på sig skit!
Då är det ju bättre att du ser det och kommer åt att tvätta det hyllplanet än att stänga för det. Smutsen tar sig ändå dit.


23 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
#8
Först har jag tänkt mig att ge den en rostskyddsbehandling, sen vill jag ha innerskärmar. Både pga. ljudnivån, men också att jag inte vill ha skit överallt i skärmarna.  Har tidigare haft bilar med innerskärmar  och JAG tycker det är en stor fördel.

Men nu var frågan ju inte om det var bra o ha eller inte. Frågan är om nån vet vart man kan köpa innerskärmar till en Honda Accord, eller om det går att tillverka själv.

Ursäkta min stavning, men jag är dansk.

2 Inlägg
26 augusti 2010
#9
Hur blev det med bakre innerskärmarna till Accord -09 ? Har du fixat ? Möjligen kan Lokaris bakre innerskärmar till Toyota Avensis användas som material. Har själv en äldre Accord men har funderat på denna möjlighet när det blir byte till en ny. Lätt att med digikamerans hjälp ta bilder från hjulhusen och sen jämföra. Innerskärmarna är relativt flexibla.

TOYOTA AVENSIS Bak 03-08 119/L
TOYOTA AVENSIS Bak 03-08 119/R
TOYOTA AVENSIS Bak 09- 203/L
TOYOTA AVENSIS Bak 09- 203/R

23 Inlägg
25 september 2010
Trådstartare
#10
Tack för tipset, det ska jag kolla upp!

Ursäkta min stavning, men jag är dansk.


Sök