Ni som använder grejer ifrån biltema ? hur upplever ni att detta fungerar ?? Är det prisvärt och håller det måttet ?
Har man lite kass ekonomi så blir det lockande att köpa biltemas saker då det verkar prisvärt, men jag har inte vågat ge mig på detta ännu. Jag har läng funderat på att köpa mig deras slutsteg.
Här kan ni väl skriva om alla dessa saker som angår billjudet ifrån biltema, allt ifrån kablar, högtalare, basar och slutsteg.
Högtalarkablarna är mycket trevliga! Väldigt mjuka och lättarbetade, å kostar inte mycket. Lågnivåkabeln däremot är inte den bästa, väldigt tröga kontakter och risken är att mittpiggen släpper.
Kan inte säg något om biltemas lljud tyvärr och vet inte vad steget kostar, en tänkte bara lägga till ett tips på ett steg som spelar bra enligt mig om man ser till priset, denvers steg som går att köpa på netonet för 600 kronor. Som sagt absolut inte tävling eller så men låter bra för dom pengarna.
gas rekomenderar jag kör med deras färdiga låda med två stycken 12" gas alpha element i. och det är jag väldigt nöjd med, trodde inte de skulle spela i närheten utav det den gör
frågan är ju om biltema är så mycket billigare än andra budget märken ?
Jag köpte deras billiga koaxialer ... kasta ut de ganska fort igen då mina gamla fuktskadade orginalhögtalare spelade bättre, deras kit system tror jag iofs inte är sämre än något annat i motsvarande pris klass
Biltemas högtalare är väl okej men absolut inte mer, bättre som sagt att leta andra märken t ex gas mkt högre kvalitét på både högtalarna och ljudet. Och om du inte är så noga med att sakerna behöver va nya letavefter begagnade finns en hel del fynd!
Enligt mig så är de ungefär i klass med GAS. Det duger, men inte mer.
Nej där har du helt fel.
Det som påverkas mest beroende på hur man monterar en högtalare är (mid)basen. Biltemas svagaste punkt tycker jag är diskanterna då dom låter väldigt blurrigt och vasst.
Vad gäller GAS så tycker jag nästan att biltemas billigaste koaxar är snäppet bättre än GAS alpha 4" koaxar. GAS-högtalaren har sämre midbas och diskanten låter ännu skrikigare än biltemas.
Nej biltemas ljud låter totalt förjävligt. är de sista ja skulle lägga pengar på. finns bättre saker för samma pengar men isf skulle jag köpa beg ljud om ekonomin är så dålig.