3444
Sök

Bränsle mätare på A4 -97

18 Inlägg
25 september 2010
Trådstartare
Tjenna.
har köpt bil med ett störande fel.tongue

bränslemätaren spökar.
det är alltså en Audi a4 1,8t från 97.

det som händer är att den hoppar från tom till full å har sitt egna lilla liv.

hade varit tacksam för svar snart. så ja slipper räkna  mil å köra med en dunke i luckan:P

/ Emil

196 Inlägg
25 september 2010
Kan nog antingen vara fel på tanken eller störning i panelen, sitter en mätare i tanken som kan ha hängt sig, har haft samma problem på en annan bil.

Full fart spar tid!

18 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
Adiiii skrev:
Kan nog antingen vara fel på tanken eller störning i panelen, sitter en mätare i tanken som kan ha hängt sig, har haft samma problem på en annan bil.

kommer jag åt den mätaren (den sitter väl på pumpen) under baksätet?

196 Inlägg
26 september 2010
Jag vet inte exakt var givaren sitter, men kolla först att alla sladdar sitter som de ska, kan ju bara vara ett enkelt glappfel.
Tyvärr så började Audi med detaljerade felminnekoder 01 annars hade du kunnat få ut på felminnet var felet satt. Fungerar din trippmätare som den ska? Om den inte gör det kan det vara kombiinstrumentet som gett sig.

Full fart spar tid!

18 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
Adiiii skrev:
Jag vet inte exakt var givaren sitter, men kolla först att alla sladdar sitter som de ska, kan ju bara vara ett enkelt glappfel.
Tyvärr så började Audi med detaljerade felminnekoder 01 annars hade du kunnat få ut på felminnet var felet satt. Fungerar din trippmätare som den ska? Om den inte gör det kan det vara kombiinstrumentet som gett sig.

okej får ta å kolla det imån:)
vet du om ja behöver lossa hela instrumentbrädan för att få loss bakom mätaren eller går den att lossa utan att göra det?

det verkar som att den funkar.

196 Inlägg
26 september 2010
Tyvärr, kan inte hjälpa dig med den biten, sök på google eller använd www.nordicaudi.
Om det är kombiinstrumentbrädan som strular bör du köra till en VAG verkstad och få lite råd, har för mig att det kostar en del att laga..

Full fart spar tid!

18 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
Adiiii skrev:
Tyvärr, kan inte hjälpa dig med den biten, sök på google eller använd www.nordicaudi.
Om det är kombiinstrumentbrädan som strular bör du köra till en VAG verkstad och få lite råd, har för mig att det kostar en del att laga..

nja d e bara att dra till bilabs plåtverkstad där ja har praoat i 2 år å fråga gubbarna:D
tack för hjälpen:)

Sök