3539
Sök

Hjälp med ritning på baslåda

1 302 Inlägg
1 oktober 2010
Trådstartare
Hej!

Jag jag skulle vilja bygga en liknande sådan här låda
http://www1.garaget.org/gallery/archive … -91622.jpg

Någon som kan ge tips på hur jag bygger en sådan låda eller någon som har en ritning på en liknande lådform som kan dela med sig skulle uppskattas om någon kunde hjälpa mig.

Mycket tacksam för svar smile
Senast redigerat av fegge_89 (1 oktober 2010)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
1 oktober 2010
Enklaste lösningen: Bygg tre lösa lådor (eller hur många du nu ska ha), ställ dom så som dom ska vara och gör ett lock som passar ovan på, på med tyg och klart! smile

Men om det är till A4an så tycker jag inte alls du ska bygga så. Finns det skidlucka? Isåfall bygg en låda som spelar in genom den, annars bandpass med rören upp genom hatthyllan. Men tänk nu på att inte bara bygga en låda, bygg med rätt volym för basarna också så får dom iaf en chans att prestera bra.
Senast redigerat av ChriZtoffer (1 oktober 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 302 Inlägg
1 oktober 2010
Trådstartare
Fler tips?

77 Inlägg
2 oktober 2010
Som ChriZtoffer skrev bygg tre lösa lådor och ställ dom som du vill ha dom å bygg lock. Du bör först ta reda på vilken lådstorlek eller alla parametrar så någon kan räkna ut lådorna åt dig. Även jag tycker du ska bygga å det spelar genom skidlucka eller genom hatthylla då du kmr få mycket bättre tryck i bilen på så vis annars blir ljudet "instängt" i bagaget.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
2 oktober 2010
Inte bara instängt i bagaget, för nog kan man få tryck även med basarna bakåt men det låter allt annat än kul. Verkar funka för att spela högt men basljudet blir entonigt och mullrigt, inget att lyssna på musik med alltså.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 302 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Inte bara instängt i bagaget, för nog kan man få tryck även med basarna bakåt men det låter allt annat än kul. Verkar funka för att spela högt men basljudet blir entonigt och mullrigt, inget att lyssna på musik med alltså.

Precis hade tidigare en 12"are som jag bara hade kastat in i bagaget vist den gjorde höga DB men inget vackert ljud.

Nu är jag ute efter att få ljudet i bilen rent och fint i stället för en massa darrande skit och ful ljud.

Sök