3274
Sök

Vevhusventilation i min Ford Sierra 2.0 GLX -92

46 Inlägg
3 oktober 2010
Trådstartare
Var hittar jag vevhusventilationen i min ford och hur kollar man den, misstänker att det kan vara den som gör min 2-liters så otroligt slö i acceleration och att den tappar kraft i backar

3 354 Inlägg
3 oktober 2010
ventilationen sitter ovanpå motorn närmast kupén

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

46 Inlägg
3 oktober 2010
Trådstartare
vad letar jag efter i motorn då närmast kupen, har aldrig tänkt på var den sitter innan :-)

3 354 Inlägg
3 oktober 2010
en slang som går till en vinkelkoppling på ventilkåpan längst bak. det är vevhusventilationen.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

46 Inlägg
3 oktober 2010
Trådstartare
Seth skrev:
en slang som går till en vinkelkoppling på ventilkåpan längst bak. det är vevhusventilationen.

Är det 90gradersslangen ovanpå toppen då som går in via luftfiltret och hur kollar man om den är igensatt
www.jaanasdotter.se/bilen/1 (2).jpg

www.jaanasdotter.se/bilen/1.jpg

3 354 Inlägg
3 oktober 2010
yes det e den slangen. hur man kollar vet jag dock ej

Sök