3476
Sök

Svänghjul till m90

Kan jag? Ja då.
118 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
Vad för svänghjul är det som passar m90?

Vet att dubbelmassigt hjul passar men passar det gammal planade enkelmasse djupt svänghjul?

MHV Hedin

skogenracing.com for real people and cars..

Rejsa ?
2 959 Inlägg
3 oktober 2010
Hedin_ skrev:
Vad för svänghjul är det som passar m90?

Vet att dubbelmassigt hjul passar men passar det gammal planade enkelmasse djupt svänghjul?

MHV Hedin

Man kör med 240 mm lamell till M90 lådan och dom gamla svänghjulen är 220 mm från början men det går ju att svarva om.
Dubbelmassehjulen är inget att ha.

Autotech

MarcusHansson
763 Inlägg
3 oktober 2010
jag har från en 240 gamal förgasare ja..
Tror ja kanske har ett till övers annars vet ja av ett för 500kr smile

SYNS MAN INTE FINNS MAN INTE!

Tvivlare
2 266 Inlägg
3 oktober 2010
beror på vad du åker för motor. åker du FT/FK behöver du ett med rätt antal hål för svänghjulsgivaren. Jag åker med enkelmassesvänghjul från 940 91-94 med gamla lådan.

https://www1.garaget.org/archive/9/8446/213233/213233-2077740.jpg
Senast redigerat av MantaRobin (3 oktober 2010)

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Slav
1 454 Inlägg
3 oktober 2010
Men HEDIN!!!
ZF-/Getrag-lådor till Volvo Saab Opel mfl.
ZF är omsvetsad låda, kan fås till B20 B21 B21ET B23 B23ET B230 B230F B30 vitmotor.    6 700,00 :-

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Kan jag? Ja då.
118 Inlägg
3 oktober 2010
Trådstartare
Henka_ skrev:
Men HEDIN!!!
ZF-/Getrag-lådor till Volvo Saab Opel mfl.
ZF är omsvetsad låda, kan fås till B20 B21 B21ET B23 B23ET B230 B230F B30 vitmotor.    6 700,00 :-

ojojojoj...

MarcusHansson
763 Inlägg
3 oktober 2010
Eller köper du en låda som är osvetsad å sen Lämnar de till en i falun som svetsar för 1500kr big_smile

SYNS MAN INTE FINNS MAN INTE!

Slav
1 454 Inlägg
3 oktober 2010
eller så gör man inte det eftersom man inte har en aning vad det är för skick på den lådan. köper man från bakaxel så vet man att den e sjyst..

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.

Kan jag? Ja då.
118 Inlägg
3 oktober 2010
Trådstartare
Ja val av låda, Alla säge go for it för ZF. Men har där efter fått många pm om just att m90 håller för dem. Snackat med ogge förr. Han m90 höll o han kunde pressa ur 2 bar ur sin 16v. en kille hade 467 hk med m90 och pressade 1,7 bar, håller än idag. Men så klart är det svetsad stoppring.

Vissa låder är i jätte bra skick o vissa inte, gäller också zf, men bakaxel har nog bättre kvalitet än om man köper nån annanstans... Sen varför m90 just nu: Just go for it o prova...

MVH

Slav
1 454 Inlägg
4 oktober 2010
kör på M90 du om du är så insnöad tongue det kan säkert hålla en start eller två med riktiga däck på, men ska du åka och sladda runt på taskiga gatdäck så håller det säkert längre. det är din bil du gör som du vill, men vill bara vara snäll från andra sidan garaget tongue

Tack till

Kan jag? Ja då.
118 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
Henka_ skrev:
kör på M90 du om du är så insnöad tongue det kan säkert hålla en start eller två med riktiga däck på, men ska du åka och sladda runt på taskiga gatdäck så håller det säkert längre. det är din bil du gör som du vill, men vill bara vara snäll från andra sidan garaget tongue

Jo  förstår henka cool Men nu är det så här, sist vi snackade så sa jag att jag hade köpt en ny lamel och tryckplattan ska vara på väg så hmm

Slav
1 454 Inlägg
4 oktober 2010
ja just fan, de hade ja förträngt..

Tack till

Kan jag? Ja då.
118 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
Henka_ skrev:
ja just fan, de hade ja förträngt..

Mjo, beställde en samma dag vi snackade om vad för låda vi skulle köra innan du hade prata med din far eller va det va ;smile

145 Inlägg
5 oktober 2010
det passar men du måste ha en annan lamell. en så kallad diesel lamell smile för på dieselbilar med m90 satt det enkelmasseljul på smile

hedstr3m

Sök