9 oktober 2010
Trådstartare
Hej gott folk! Hoppas att det är rätt ställa jag har skapat tråden på, om inte så flytta mig gärna.
Jo, som många bilägare har jag nog gått igenom mina värsta dagar antar jag.
Ägde en Passat -97 som var ok. Sen en E36 Coupe som var bra. Sen en Alfa Romeo 166 då jag blev lurad och motorn rasade 2v senare. Så nu lär jag mig om E39 M5 då det ligger i min prisklass. Följande observationer nedan kommer visa hur mkt jag har lärt mig om denna bil och hur mkt hjälp jag behöver.
Det jag kan nu då är att:
-Kopplingen kan vara rätt sliten ifall den har blivit "kärringkörd" (vad det nu än kan betyda )
-LMM kan break dansa ifall den får lust till det
-Vanosen kan fälla tårar, rinnande olja tillbax
-Bromsarna kan vara slitna
Det är vad jag kan. Saken är att jag tänkte ge ut ca 150k pluss minus nån 10k och då lär man ju få en E39 M5 och med tanken på att jag ger ut så mkt vill jag inte hålla på reparera hela tiden och tänker på M-Test Center. Hjälper de eller bara desperat försök att få bra bil om man går till de? Vilka andra fel kan man stöta på och sist men inte minst, måste man ha tur för att få en bra sådan prestanda och familje bil med tanke på att de är lätta att drifta med och lätta att "kn...la" bilen rent utsagt?
Alla svar är bra svar och alla är välkomna att lägga till minst en kommentar men var snälla för jag reggade mig här för en kvart sen
Mvh
R