3021
Sök

Hur besikta Amazon V8 ?

6 Inlägg
17 november 2006
Trådstartare
Finns ingen amazon v8 här i garaget, är det så svårt att få igenom en amazon med v8 ?
Vet i i vilket fall att man måste byta framvagn och bakaxel.

Fler tips om modifieringar som bör göras innan besiktningen uppskattas !

/ Danne

When you feel like u have full control!
You are not drivig fast enough!

140 Inlägg
20 november 2006
Jag har snurrat runt lite här i forumet nu o sökt efter seriösa byggen. förstår inte vad alla frågor gör i projekttråden, borde ligga i någon tekniktråd eller liknande. Trodde nästan att jag skulle få se ett v8 amazonmonster, eller iallafall något som är påväg mot det när ja klickade in mig här...

Gasar till det rasar

5 710 Inlägg
21 november 2006
Chrizze skrev:
Jag har snurrat runt lite här i forumet nu o sökt efter seriösa byggen. förstår inte vad alla frågor gör i projekttråden, borde ligga i någon tekniktråd eller liknande.

Just därför flyttar jag nu denna till rätt plats smile

MVH Jonas/moderator

MVH Jonas
..............

6 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
Chrizze skrev:
Jag har snurrat runt lite här i forumet nu o sökt efter seriösa byggen. förstår inte vad alla frågor gör i projekttråden, borde ligga i någon tekniktråd eller liknande. Trodde nästan att jag skulle få se ett v8 amazonmonster, eller iallafall något som är påväg mot det när ja klickade in mig här...

Du ska få se monsteramazon, Men måste ju först få veta allt jag behöver veta, så jag kan besiktia skiten smile

140 Inlägg
21 november 2006
Du kan ju bara lägga i en originalmotor när du besiktigar wink. Men om du nu ska köra med V8 så är det ganska rekomenderat att du har riktigt ordentliga bromsar och bättre väghållning än original ändå.

Gasar till det rasar

Fartdåre!
592 Inlägg
22 november 2006
Ja vet en Amazon V8. Har en polare som bygger en. Han har tryckt ner en Rover V8 i den. Tror de kommer bilder på de här snart.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

6 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
ventohuan skrev:
Ja vet en Amazon V8. Har en polare som bygger en. Han har tryckt ner en Rover V8 i den. Tror de kommer bilder på de här snart.

låter helt perfekt det, men det är inte så helt lätt att få tag på en liten rover v8 heller, tyvärr.

Sök