3235
Sök

Inget ljud i stereon

8 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
#1
Plötsligt försvann ljudet i min stereo (en alpine cd-stereo, några år gammal). Nu får jag bara ett litet klick i högtalarna när jag slår på den. Vid enstaka tillfällen fungerar den i någon minut innan ljudet försvinner igen.

Någon som har förslag på felsökning?

Stereon får hela tiden ström, det är alltså bara ljudet som försvinner.

Glapp någonstans är det första som slår mig, kanske någon har kvalificerade gissningar på var?


/Robert

607 Inlägg
21 november 2006
#2
Har du kopplat in allt rätt ? vet inte riktigt men något sånt borde det vara

Brynäs tigers

533 Inlägg
21 november 2006
#3
Fungerat prickfritt innan??

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

8 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
#4
Jo, den har suttit i bilen sen jag köpte den för ett halvår sen. Inga problem tidigare alltså.

/Robert

35 Inlägg
21 november 2006
#5
kolla så att ingen av högtalarna har kontakt med jord "plåten i till exempel dörrarna" Jag hade det problemet själv. Stereon spelade men inget ljud i högtalarna. Kolla det!

-=[Mistubishi Eclipse Racing]=-

342 Inlägg
22 november 2006
#6
Nerborn skrev:
kolla så att ingen av högtalarna har kontakt med jord "plåten i till exempel dörrarna" Jag hade det problemet själv. Stereon spelade men inget ljud i högtalarna. Kolla det!
Hade också samma problem, helt plötsligt bara försvannljudet, men lågnivån till basen funkade. Kom på efter många om å men att en högtalare låg imot jord eller va det va å kortslöt steget i bilstereon.

Rörkrökare
575 Inlägg
22 november 2006
#7
ja eller att + och - på högtalarna ligger imot varandra.. ja har också varit med om att sladden hade kommit snet i gummit som går mellan dörren och in i kupen om du fattar så när man hade stängt dörren så klämdes sladden av..

Lever för ljud!
Kolla--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30406&p=1


Sök