2340
Sök

B230fb klippa remen till ac:n

724 Inlägg
17 oktober 2010
#21
jag har tagit bort min ac rem och "ac-kylet" framför IC och det blev en märkbar skillnad i min bil. fast din är sugis så där kanske du inte vinner nåt. men min dra lika mkt nu som då iaf.


Streets Of Sundsvall Crew
482 Inlägg
17 oktober 2010
#22
dendär jävla ac kylaren lär ju ta bort 50% av funktionen på ic´n , Använder man inte ac´n ska den bort!

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc

Dr. Mörker
211 Inlägg
18 oktober 2010
#23
Frågan är hur detta slutar om det finns nått kvar av denna volvo eller om allt kommer att vara urplockat för att "spara" bränsle.Det finns en massa sätt att spara bränsle frågan är vad det får kosta.


SKÅNING
1 215 Inlägg
18 oktober 2010
#24
iron_angel skrev:
Frågan är hur detta slutar om det finns nått kvar av denna volvo eller om allt kommer att vara urplockat för att "spara" bränsle.Det finns en massa sätt att spara bränsle frågan är vad det får kosta.

hahaha    då kan man ju lia bra skita i att köra bil så var alla problem ur världen eller?

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Dr. Mörker
211 Inlägg
18 oktober 2010
#25
alexm- skrev:
iron_angel skrev:
Frågan är hur detta slutar om det finns nått kvar av denna volvo eller om allt kommer att vara urplockat för att "spara" bränsle.Det finns en massa sätt att spara bränsle frågan är vad det får kosta.

hahaha    då kan man ju lia bra skita i att köra bil så var alla problem ur världen eller?

Ha ha ha ha precis det är alltid billigare att gå fast så mycket tråkigare


Dr. Mörker
211 Inlägg
18 oktober 2010
#26
alexm- skrev:
iron_angel skrev:
Frågan är hur detta slutar om det finns nått kvar av denna volvo eller om allt kommer att vara urplockat för att "spara" bränsle.Det finns en massa sätt att spara bränsle frågan är vad det får kosta.

hahaha    då kan man ju lia bra skita i att köra bil så var alla problem ur världen eller?

Ha ha ha ha precis det är alltid billigare att gå fast så mycket tråkigare


Streets Of Sundsvall Crew
482 Inlägg
18 oktober 2010
#27
Att ni sparar vikt för att spara på bränslet istället för kraft är gorg i ett nötskal, Slitbort ac kompressorn, montera servo och generator på samma sida. Flytta sedan oljefiltret och vipps har du platts med turbo modell torktummlare på avgassidan.
Senast redigerat av Nitr00x (18 oktober 2010)

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc

667 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
#28
iron_angel skrev:
alexm- skrev:
iron_angel skrev:
Frågan är hur detta slutar om det finns nått kvar av denna volvo eller om allt kommer att vara urplockat för att "spara" bränsle.Det finns en massa sätt att spara bränsle frågan är vad det får kosta.

hahaha    då kan man ju lia bra skita i att köra bil så var alla problem ur världen eller?

Ha ha ha ha precis det är alltid billigare att gå fast så mycket tråkigare

Lägger upp frågor på detta forum för att få seriösa svar. för det vet jag att det finns här. så - - - - - - - som vissa behöver faktiskt inte svara!

Mvh. Tobias


Truckreparatör
221 Inlägg
18 oktober 2010
#29
Hej!
Nej du kommer inte vinna något på att ta bort remmen. Du kommer inte heller vinna något på att ha den kvar efter som att ac är trasig. Det ända är om du tar bort allt för viktens skulle men tror inte det är märkbart.
Sen får du inga extra hk om du kör med avstängd ac (om ac fungerar) du får bara tillgång till de hk som skulle användas till ac:n vid användning.
Men om man vill slippa det problemet så köper man en saab med turbo. efter som att saabens elektronik kör med variabelt laddtryck så ställer systemet upp laddtrycket vid extra belastning så att det inte ska märkas.


Dr. Mörker
211 Inlägg
19 oktober 2010
#30
freddy_82 skrev:
Hej!
Nej du kommer inte vinna något på att ta bort remmen. Du kommer inte heller vinna något på att ha den kvar efter som att ac är trasig. Det ända är om du tar bort allt för viktens skulle men tror inte det är märkbart.
Sen får du inga extra hk om du kör med avstängd ac (om ac fungerar) du får bara tillgång till de hk som skulle användas till ac:n vid användning.
Men om man vill slippa det problemet så köper man en saab med turbo. efter som att saabens elektronik kör med variabelt laddtryck så ställer systemet upp laddtrycket vid extra belastning så att det inte ska märkas.

Kunde inte sagt det bättre själv smile Mera SAAB
Senast redigerat av iron_angel (19 oktober 2010)


P o r s c h e
1 700 Inlägg
19 oktober 2010
#31
iron_angel skrev:
freddy_82 skrev:
Hej!
Nej du kommer inte vinna något på att ta bort remmen. Du kommer inte heller vinna något på att ha den kvar efter som att ac är trasig. Det ända är om du tar bort allt för viktens skulle men tror inte det är märkbart.
Sen får du inga extra hk om du kör med avstängd ac (om ac fungerar) du får bara tillgång till de hk som skulle användas till ac:n vid användning.
Men om man vill slippa det problemet så köper man en saab med turbo. efter som att saabens elektronik kör med variabelt laddtryck så ställer systemet upp laddtrycket vid extra belastning så att det inte ska märkas.

Kunde inte sagt det bättre själv smile Mera SAAB

Eller en 740 med 3" avgas så att bilen låter så coolt så man inte bryr sig om effektminskningen ^^



Sök