3801
Sök

Värmefläkt pajat Volvo 740 - 90

7 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
Hejsan! jag vet att det ligger en massa trådar uppe ang detta problem men hittade ingen som kan ge svar på mitt problem...

Köpte bilen för en vecka sedan och då fungareda bara högsta läget på fläkten, det tänkte jag att jag skulle överleva med i vinter men för 2 dagar sedan stannade fläkten helt, får inte igång den, monterade bort hela fläkten och koplade den direkt på batteriet och då går den, har också plockat ner och smörjt vridkontakten och har nu slut på idéer..

Hjälp mig någon ??

Mvh Martin

Volvoskadad
6 017 Inlägg
7 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
Kollat om någon säkring gått?

Japp har kollat typ alla säkringar som finns...

Jag har läst att om fläktmotståndet går så fungerar bara fläkten på 4:e läget men om den nu har stannat helt kan det väl inte vara det ??

Smålänning
7 887 Inlägg
18 oktober 2010
Byt fläktmotståndet. Det har gått sönder.

HAde samma fel på min.

Köp inte ett begagnat, håller inte länge. Jag porovade två beggade inna ja köpte ett nytt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

7 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
twin_cam skrev:

HAde samma fel på min.

Köp inte ett begagnat, håller inte länge. Jag porovade två beggade inna ja köpte ett nytt.

Okej, Vart hittar jag ett sådant ?? Och var sitter detta ??

Tack för snabba svar! big_smile

Smålänning
7 887 Inlägg
18 oktober 2010
swedhaxx skrev:
twin_cam skrev:

HAde samma fel på min.

Volvo har.

just 90 är asjobbig, för det året fanns två olika, men du har troligen 940-modellen, som jag. Dne finsn hos Scan-Tech, alltså hos Meknomen, MECA och Autoexperten.

Sitter precis brevid fläkten, är tre kontaktstycken i den, vitt hus.

sitter med en skruv. kostar 286 kr hos MECA.

http://catalog.meca.se/Upload/images_web/ScanTech/51.1002.jpg

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

7 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
twin_cam skrev:
swedhaxx skrev:
twin_cam skrev:

HAde samma fel på min.

Volvo har.

just 90 är asjobbig, för det året fanns två olika, men du har troligen 940-modellen, som jag. Dne finsn hos Scan-Tech, alltså hos Meknomen, MECA och Autoexperten.

Sitter precis brevid fläkten, är tre kontaktstycken i den, vitt hus.

sitter med en skruv. kostar 286 kr hos MECA.

http://catalog.meca.se/Upload/images_we … 1.1002.jpg

Okej, kan man se om den har pajat eller är det bara att byta rätt av??

Tack för en bra beskrivning smile

Smålänning
7 887 Inlägg
18 oktober 2010
Går att mäta upp med ohmmeter smile

7 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
Okej, Monterar bort Förkopplingsmotståndet idag. en fråga, sista läget dvs 4:e har väl inget motstånd?? och om det är så kan man väl löda ihop ngt eget för att endast ha 4:e läget??

Smålänning
7 887 Inlägg
21 oktober 2010
swedhaxx skrev:
Okej, Monterar bort Förkopplingsmotståndet idag. en fråga, sista läget dvs 4:e har väl inget motstånd?? och om det är så kan man väl löda ihop ngt eget för att endast ha 4:e läget??

Ska du inte bytas så låt det sitta... Annars för du ett stort hål som snor flöde...

MEn visst går det koppla förbi smile

Sök