3787
Sök

Aktiva och passiva båslådor

79 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
Hej. En säkert otroligt dum fråga men jag är inte ett dugg bra på basar och sånt så jag undrar vad de är för skillnad på en aktiv och en passiv baslåda och vad man ska ha i bilen om man bara ska spela lite utan större krav på grejerna?

79 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
Vad ska man sattsa på att köpa om man vill ha de så billigt som möjligt och inte så större krav på grejerna? Kanske har något tips på hemsida med bra och billiga grejer?

79 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
Alltså jag är sämst på sånt här med baslådor, slutsteg, 6*9 högtalare och massa sånt där, fattar inte mycket smile så jag har inte en aning om vad man ska ha och vad de kostar så jag tänkte om någon här kan tipsa lite med vad man ska ha för bas och slutsteg och högtalare för att få en bra ljud men inte för dyrt!

Tack för hemsidorna, ska kolla nu!

281 Inlägg
22 november 2006
om du vill ha det smidigt och enkelt så köp en aktiv baslåda typ "GAS" på brl, en stereo som du tycker är fin och sen ett frontsystem.. Mvh Jonas

79 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
JW skrev:
en stereo som du tycker är fin och sen ett frontsystem.. Mvh Jonas

En stereo har jag redan som jag tror fungerar rätt bra, men sen när du säger framsystem. Har du nått tips på vad de skulle kunna vara?

79 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
Om jag köper en aktiv baslåda, är det som att koppla in ett vanligt slutsteg med plus kabel, lågnivå kabel osv? Typ en GAS Tube 8A 2.0 på brl.se.

281 Inlägg
23 november 2006
andre_023 skrev:
Om jag köper en aktiv baslåda, är det som att koppla in ett vanligt slutsteg med plus kabel, lågnivå kabel osv? Typ en GAS Tube 8A 2.0 på brl.se.

Yes det är som att koppla in ett slutsteg men lite smidigare...

Framsystem... det bestämmer du ju liksom själv hur mycket pengar du ska lägga ut...

Gå in på www.brl.se och klicka dig fram till högtalare... sen står det 5,25 tums kit eller 6,5 tums kit...  mvh Jonas

281 Inlägg
23 november 2006
myheroine skrev:
Köpa en stereo som är fin tongue hehe det är väl bättre att han köper en stereo som är bra, visst den behöver inte vara ful, men det är viktigare att en stereo är bra än hur den ser ut, fast alla tycker olika så smile

Fast resten lät bra, vill man inte lägga ut för mycket pengar så kan man köpa GAS baslåda samt något frontsystem till en billig peng tongue

mm men nu va det ju såhär att han inte skulle bygga något proffsbygge så då klarar han sig nog på standardmodellerna på 4 * 50 watt...

281 Inlägg
23 november 2006
myheroine skrev:
Jo jag vet, det var ju det jag mena 4 x 50watt, det räcker för att driva ett framsystem big_smile
Det lät bara lite funny när du skrev att han ska köpa en fin stereo tongue dom flesta nuförtin har nu en nice look big_smile Mvh A.G

Jaså? då blir det lättare för han att välja då..

281 Inlägg
23 november 2006
myheroine skrev:
JW skrev:
myheroine skrev:
Jo jag vet, det var ju det jag mena 4 x 50watt, det räcker för att driva ett framsystem big_smile
Det lät bara lite funny när du skrev att han ska köpa en fin stereo tongue dom flesta nuförtin har nu en nice look big_smile Mvh A.G

Jaså? då blir det lättare för han att välja då..

Precis, det stämmer bra där wink fast killen har ju en stereo så då är det stuntsamma tonguetongue

Hoppas den är fin wink

79 Inlägg
23 november 2006
Trådstartare
Tack för hjälpen, då får jag pröva mig fram! Men jag funderar på att antingen köpa 6,5 tum - GAS ALPHA624 eller 5,25 tum - GAS ALPHA524X på brl.se. Vad tror ni? Sen blir de nog en GAS AS-8. Men baslådan kopplar jag in med ström och allt de andra, men framsystemet, ska dom in bak i stereon bara eller vart ska jag koppla in dom.

Sök