3646
Sök

Volvo 745 87 gl varvar bara till fyran på mätaren

84 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
som topic lyder när ja står still varvar upp bilen kommer de bara upp till fyran på varvräknaren

mätaren går ju till siffra sju varför går den inte längre sen går bilen som en kratta när man gasar till men efter ett tag går den riktigt nån som vet vad felet är

Montör
664 Inlägg
25 oktober 2010
Kan vara allt möjligt. Först och främst så behöver du på något sätt ta reda på om det är mätaren det är fel på eller om den faktiskt bara varvar 4000. Den skall kunna varva till strax över 6000.

Om du kommer fram till att det är motorn och inte mätaren så är det dags att börja felsöka den.

Börja förslagsvis med att göra en ordentlig service på bilen och byta saker som: Rotor, fördelarlock, bränslefilter, tändkablar, tändstift, olja, oljefilter, så att du vet att allting sådant är OK. Kolla även efter läckor i slangar (torrspruckna slangar är inte jätteovanligt på äldre bilar).

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

Forummoderator
18 092 Inlägg
25 oktober 2010
87:a betyder ju både insprutning och förgasare. Vilket?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

84 Inlägg
25 oktober 2010
Trådstartare
Jag har en B230F och därmed insprutning.

Det är inte fel på mätaren utan den börjar bluddra och varvar inte upp.

Var snäll mot mig då jag inte har någon förhud.

Mvh. Janne

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
25 oktober 2010
Du kanske ska titta till kamremmen också så den inte har kuggat över.
Berthelsen fick med en hel del också som kan vara fel.

Tråkigt det där med förhuden.

MVH. Alex

Sök