3724
Sök

Högerstyrt | Vardagsproblemen då?

98 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
#1
Tja!

Finns säkert 110 sånna här trådar runt om på weben, då de diskuteras som fan om de där med högerstyrt.
Men jag har iaf fattat vett när de kommer till körandet.. De är helt enkelt en vanesak som inte bör ta mer än 1 månad.

Men jag har dock inte riktigt fått svar på 1 fråga jag grubblat över!



Hur gör man i parkeringshus / tullar / McDrive och liknande ställen? När de gäller fastfood så brukar jag endå ställa bilen och gå in o beställa.. Men då återstår endå tull och parkeringshus.

Man kan ju givetvis hoppa ut ur bilen o betala parkeringen.. Men då måste man ju ha jävligt bråttom väll?
För bommen är ju inte öppen hela dan.?


Är ganska taggat på mitt bil inköp snart och om ja nu ska köpa högerstyrt så köper jag från England.
De är för övrigt Nissan Silvia S14a vi snackar om!

Gorgilus addictus
4 755 Inlägg
29 oktober 2010
#2
Finns ju dom som backar igenom Drive in, så man kanske kan göra samma på tull/parkeringshus? tongue

Allt för den där jävla hatten!

98 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
#3
THEBADGUY skrev:
Finns ju dom som backar igenom Drive in, så man kanske kan göra samma på tull/parkeringshus? tongue
Haha först o främst måste de se jävligt fånigt ut wink

edit: nej, jag hade inte gjort de. tongue
Senast redigerat av Newguy (29 oktober 2010)

17 Inlägg
29 oktober 2010
#4
Lämna dörren öppen sen betalar man och springer till bilen. Hur svårt kan det va? Motion är aldrig fel big_smile
Senast redigerat av parvus (29 oktober 2010)

Rumpmas
3 860 Inlägg
29 oktober 2010
#5
parvus skrev:
Lämna dörren öppen sen betalar man och springer till bilen. Hur svårt kan det va? Motion är aldrig fel big_smile
Vad ska jag då med bil i stan till? big_smile

Tiden bommen stannar uppe brukar ju inte vara så lång, så jag skulle nog backa ned. Å andra sidan brukar körutrymmet vara ganska tajt också. Svår fråga...


98 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
#6
Någon som kör högerstyrt och kör andra tekniker?

Funkar de att böja sig åt vänster? Asså om man når o.s.v.?

Got VTEC?
1 593 Inlägg
29 oktober 2010
#7
Hyr in en medpassagerare.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

98 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
#8
Takashi skrev:
Hyr in en medpassagerare.
Inte alltid man kan eller ska åka o göra något viktigt med andra?

Önskar gärna seriösa svar, tack.

514 Inlägg
29 oktober 2010
#9
Har kört en del högerstyrt.
Farsan är tidningsbud o ja brukar använda bilen ibland, känns rätt skumt i början, men man vänjer sig ganska fort faktiskt.
Kan dock vara lite bökigt att se framför sig vid omkörningar, man får som lägga ut bilen lite mot mittlinjen för att se


Meister
6 763 Inlägg
29 oktober 2010
#10
Jag vänjde mig på vägen hem från hamnen. 30 mil och sen visste man ganska bra var man hade bilen. Kör med backspeglarna och kolla linjerna i backen. Men vid parkeringshus, mcd och liknande funkar bra att glida in så nära man kan och sträcka sig igenom. Man får knäppa upp bältet och krångla men det går. S14a är bra skit big_smile


Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 oktober 2010
#11
Det är som med allt annat, visst blir det krångligt men tycker man bilen är värd besväret är det inget att orda om?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.


Sök