2957
Sök

Borttagning av dörsida audi a4 b5

59 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
någon som vet hur man tar bort dörsidan på förarsidan? hitar bara 3 skruvar och när dem är borta sitter den fortfarande stenhårt fast. måste ha bort den för att fixa central låset

mvh pontus

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
29 oktober 2010
har du kollat bakom listen mitt på dörren? vet inte hur stor skillnad det är på en B5:a och en B6:a men vi har
4 skruvar bakom den där listen mitt på dörrsidan sen en under handtaget, sen är det clips nertill, och bara att lyfta upptill när clipsen är väck.

Leg. Fartdåre
306 Inlägg
29 oktober 2010
Tagit bort kåpan som sitter på insidan av sidospegeln?

antingen så drar man den uppåt eller så krävs det lite kraft för att pluggarna ska lossna.. ta en bred stor mejsel och försök bända lite.. fungerar inte det ryck tag ordentligt och dra uppåt.. brukar inte finnas så olika sätt att sätta fast dörrsidor...

Mvh
Tommie

En gång Evo alltid Evo...

Olika
907 Inlägg
29 oktober 2010
pontus-h skrev:
någon som vet hur man tar bort dörsidan på förarsidan? hitar bara 3 skruvar och när dem är borta sitter den fortfarande stenhårt fast. måste ha bort den för att fixa central låset

mvh pontus

Om jag miss rätt från sommarens byte av passagerarrutan så är det:
En skruv i varje hörn upptill
Bort med plastsargen i handtaget, där bakom finns det en skruv.
Sen lyfter man bara av dörrsidan, sitter med hakar längst ner och är hängd på kanten upptill.

Mvh
Fredrik

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
29 oktober 2010
http://www.nordicaudi.com/arkivet/artik … /a1233.php
Där syns det rätt bra.

2 skruvar bakom en plastbit innanför handtaget, och en liten i övre fram och bakkant. När skruvarna är borta skjuts dörrsidan rakt upp.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

Olika
907 Inlägg
29 oktober 2010
Dratsab skrev:
Tagit bort kåpan som sitter på insidan av sidospegeln?

antingen så drar man den uppåt eller så krävs det lite kraft för att pluggarna ska lossna.. ta en bred stor mejsel och försök bända lite.. fungerar inte det ryck tag ordentligt och dra uppåt.. brukar inte finnas så olika sätt att sätta fast dörrsidor...

Mvh
Tommie

Kåpan på insidan av spegeln behöver inte bort när man ska ta bort dörrsidan.

Mvh
Fredrik

59 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
så nu är den borta:) tack för all hjälp någon som vet vilken sladd från original rpm mätare man ska koppla på när man ska sätta fast en till rpm mätare? vilken färg?

Olika
907 Inlägg
29 oktober 2010
pontus-h skrev:
så nu är den borta:) tack för all hjälp någon som vet vilken sladd från original rpm mätare man ska koppla på när man ska sätta fast en till rpm mätare? vilken färg?

Det är bara leta, här har du schema:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 … 0DIAGRAMS/

Mvh
Fredrik

59 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
eeeh okej det var typ rena grekiskan för mig:) någon som har någon bättre hemsida?

Olika
907 Inlägg
31 oktober 2010
pontus-h skrev:
eeeh okej det var typ rena grekiskan för mig:) någon som har någon bättre hemsida?

Vad hjälper det om hemsidan är bättr eom du inte kan läsa elschema?

Mvh
Fredrik

59 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
konstigaste elschema jag sätt. är ju inte tydligt för 5 öre. någon som har ett bättre schema?

Sök