En kompis till mig har köpt en Volvo 460 2.0 av mig för ett tag sen, men den har börjat krångla nu så vi tänkte försöka laga den, med forumets hjälp
Ibland när man kört med bilen, stängt av den, och sen försöker starta igen, så har den bara klickat, trots att det finns massa ström till lampor, stereo, och allt. Som om motorn stått i något konstigt läge eller så. Men det har inte varit några jätteproblem, för då har den gått att rulla igång snabbt och lätt. Detta har hänt kanske 2-3 gånger sen han köpte den av mig, något som jag aldrig hade problem med.
MEN en morgon för nån vecka sen nu så klickade bilen när han skulle iväg.
Och den går inte längre att rulla igång. Testat med annat batteri, extrabatteri, startkablar, osv. Inga problem där. Mer ström hjälper inte. Och precis som tidigare så lyser alla lampor starkt och fint och sådär, så strömförsörjningen verkar inte vara problemet.
Jag har dock inte kunnat vara på plats än och titta på felet själv, men det blir nu i dagarna. Behöver förslag på vad jag skall titta efter nu främst.
Jag funderade på om det kan vara något relä till startmotorn eller så? Fast samtidigt, då borde väl bilen ändå starta när man försöker rulla igång den?Hur är det med kam/vevlägesgivare? Skulle något sådant kunna göra att startmotorn inte går runt, samt att bilen inte går att rulla igång?
Tacksam för alla svar, stora som små!