3424
Sök

Realcar gälar,hur sätter jag på dom?

351 Inlägg
3 november 2010
Trådstartare
Hejsan alla glada styling nissar o nissor=)

Jo nu har man beställt gälar ifrån realcar till Toyotan,tänkte att detta blir lite annorlunda fast roligt!!.men av min förvåning så trodde jag de va självhäftande tejp ibak fast inte då.De finns inget att fästa gälarna på motorhuven med,och lägger jag gälarna på motorhuven så vikar dom.
Ska jag slipa ner dom på under sidan så dom passar motorhuven,eller vad gör jag?

Tacksam över alla tips och råd=)

Dansken

1 867 Inlägg
3 november 2010
Universalgälarna får du anpassa till huven ja. Ska du vara riktigt seriös så kapa hål för fungerande luftutsläpp också.

Limma med Maxi-bond efter lack.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

351 Inlägg
4 november 2010
Trådstartare
Okej,men dessa är bara igenplastade alltså inga hål i dom för luften då,men om ja nu ska göra en fuling kan ja då bara slipa till dom o sen limma på dom då?

Dansken

270 Inlägg
4 november 2010
Om dom är plomberade och inte ger något luftutsläpp så kan du ju lika gärna bara limma dit dom direkt men då får du ju en kant som sticker upp när du limmar dit dom så snyggast är ju att sänka ner dom i huven så det blir plant. Det är min åsikt iaf tongue

351 Inlägg
4 november 2010
Trådstartare
Men herregud!!,måste verkligen såga hål i motorhuven för att skiten skall sitta?.Visst vill ja att de ska va snyggt,men de där med att sänka ner dom är nog inte min grej.Får väl försöka att slipa ner den och limma på dom bra.

Dansken

270 Inlägg
4 november 2010
Ja ja , jag skrev ju att det inte borde vara några som helst problem att limma dom direkt på. men att det blir slätt och fint om man sänker ner dom. jag vet ju inte hur gälarna ser ut i höjd före/efter nedslipning så gör det du känner för smile

351 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
Jo de är sant,men när du menar "sänka ner dom" menar du då att såga hål i motorhuven då?.J får se va jag gör men tack ändå=)

Dansken

139 Inlägg
5 november 2010
oftast får man såga upp plasten i gälarna själv.
Sedan är väll tanken med luftintaget att de ska göra någon nytta? därav får du kapa i huven,limma fast och sen spackla över för att inte få nån skarv.
Limmar du bara på de så ser det bara tråkigt och B ut.
Men är du nöjd med utseendet så tycker jag du ska köra på det så som du vill!

Akay!

270 Inlägg
5 november 2010
badder_ skrev:
oftast får man såga upp plasten i gälarna själv.
Sedan är väll tanken med luftintaget att de ska göra någon nytta? därav får du kapa i huven,limma fast och sen spackla över för att inte få nån skarv.
Limmar du bara på de så ser det bara tråkigt och B ut.
Men är du nöjd med utseendet så tycker jag du ska köra på det så som du vill!

Precis så menade jag tongue

351 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
Okej nämn dom saker man behöver för att såga till dessa hål i motorhuven,eller kanske bilder vore trevligt=)

Dansken

351 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Titta själva på kortet vi tog igår i garaget,för att va glasfiber så är dom väldigt böjda när jag fick dom.Men de kanske blir bättre när man får ner dom i hålen?

Dansken

Sök