2975
Sök

centerhögtalare

37 Inlägg
16 augusti 2005
Trådstartare
nån som vet vart man kan köpa en center till bilen?
eller om nån har nån bra sida som visar hur man tillverkar en egen högtalare?

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
17 augusti 2005
Vad ska du med en centerhögtalare till??

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

96 Inlägg
17 augusti 2005
Lucifer84 skrev:
Vad ska du med en centerhögtalare till??

förmodligen ska han köra 5.1 i bilen och då behövs ju en centerhögtalare.

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
17 augusti 2005
Jag vet att panna (panasonic) släppte en modell med inbyggd centerhögtalare som fällde ut sig via en knapptryckning förmodligen den snyggaste huvudenheten som har gjort, Då kan man ju tänka aha va e d för b ljud i en sådan, då centern huvudsakligen skall täcka rösterna i ljudkedjan så krävs egentligen ingen mastodont högtalare i bilen utan en sådan här lösning räcker alldeles utmärkt, annars kan du ju ta vilken högtalare som helst å använda som center, om du inte skall bygga enligt specifika regler.
Senast redigerat av spunk_totte (17 augusti 2005)

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

Kosmangyl
167 Inlägg
17 augusti 2005
Kolla med: Ljudbyggaren i Sverige AB Helsingborg 042-164750 e duktig på sånt, har en bora med 5:1 system själv plus att han jobbar med det alltid.

A4 TSQ-00 Bsr Steg 3 Usa-Blinkers
Plymouth Satellite-68
Kör Scania R500 på jobb med många röda lampor i hytten å snart med fler ljus ute med, linje HBG-Kumla.

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
859 Inlägg
17 augusti 2005
Ja Ljudbyggaren i Helsingborg är att rekommendera!

96 Inlägg
28 augusti 2005
spunk_totte skrev:
Jag vet att panna (panasonic) släppte en modell med inbyggd centerhögtalare som fällde ut sig via en knapptryckning förmodligen den snyggaste huvudenheten som har gjort, Då kan man ju tänka aha va e d för b ljud i en sådan, då centern huvudsakligen skall täcka rösterna i ljudkedjan så krävs egentligen ingen mastodont högtalare i bilen utan en sådan här lösning räcker alldeles utmärkt, annars kan du ju ta vilken högtalare som helst å använda som center, om du inte skall bygga enligt specifika regler.

en bekant har just den panasonic, med en inbyggd diskant som viks ut ur frontpanelen...fast det är ju inte ett surround, utan en normal stereo med en centerhögtalare:P

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
6 september 2005
Cheba

Går det inte använda den som röst center?? det var jag nästan säker på, Men har jag fel så erkänner jag det aldrig smile

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

10 287 Inlägg
6 september 2005
Skall man köra 5:1 så bör man tänka på att centerhögtalaren bör klara av röstinformation väldigt bra. Dvs bara en diskant eller en långslagig 6,5 + en 1/2" diskant kanske inte är så lyckat.
För antagligen skall man köra 5:1 med filmmaterial och då ligger mesta röstinformationen i mittkanal.
Dessutom så bör det man har i sidorna fram vara matchat för annar kan man få "svarta hål" i röstbilden.

Mvh
Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök