3766
Sök

Soyafilm något att ha??

474 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
Undrar om det är någon som har köpt/använt Soya´s färdigskurna toningsfilm?

Och om någon vet hur mörk deras 55% toning är samt deras 80% ??

Tacksam för svar

M.v.h Daniel

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *

7 120 Inlägg
29 oktober 2010
Jag har haft deras 80% på min Nissan, det är mörkt. Kolsvart utifrån och rätt dålig sikt inifrån. hmm
Det enda positiva med soyafilm är att det är billigt och filmen är lätt att sätta dit och ta av, men att bli av med bubblor är ett helvete rent ut sagt och jag lyckades aldrig..

474 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
Ok Aerodynamik tack för svaret..

Någon annan som har testat 55% kanske?

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
2 november 2010
Jag använder samma som Aerodynamik skrivit ovanför.
Visst är det svårt att få bort alla luftbubblor, men med tålamod så går det smile
Jag tkr inte sikten ut är dålig, på kvällen är det dålig sikt men har man förväntat sig ngt annat så vettefan hur man tänker ^^

Kika på mina bilder så får du se hur det ser ut.

474 Inlägg
2 november 2010
Trådstartare
Tack Lingstrom för svar & för bilderna..

146 Inlägg
2 november 2010
Ifall det inte är något krav att kunna hissa ner bakrutorna så finns det ju solarplexius.

http://www.solarplexius.se/solskydd.aspx

Var väldigt lätt att sätta dit och hade bra passform smile

jag har några bilder där du kan se hur det ser ut i direkt solljus.

Min Bil Är Inte Din Bil

Skaune
16 november 2010
envision skrev:
Ifall det inte är något krav att kunna hissa ner bakrutorna så finns det ju solarplexius.

http://www.solarplexius.se/solskydd.aspx

Var väldigt lätt att sätta dit och hade bra passform smile

jag har några bilder där du kan se hur det ser ut i direkt solljus.

jag e också sugen på antingen soyafilm eller solarplexius, plexius rutorna verkar enklast, då man slipper bubblor osv, men de känns lite B att montera skivor till toning o sen inte kunna hissa ner rutorna! Kan riktigt se de framför mig o behöva förklara att de där bak inte får ta ner rutan..
Soyafilmen är ju billig 799:-, svårt de där!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
16 november 2010
Aerodynamik skrev:
Jag har haft deras 80% på min Nissan, det är mörkt. Kolsvart utifrån och rätt dålig sikt inifrån. hmm
Det enda positiva med soyafilm är att det är billigt och filmen är lätt att sätta dit och ta av, men att bli av med bubblor är ett helvete rent ut sagt och jag lyckades aldrig..

håller med .
montera det på en polares golf och det va ett helvete att försöka få bort luftbubblerna  och jag lyckades inte heller.
och deras färdiskurna va bara skit dom har måtta på en höft
och den vi fick har dom skurit helt fel så det blev en lite glipa där filmen inte täckte ( testa den på både höger och vänster sida.

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
16 november 2010
Har soyafilm på mina bakrutor i 200an och visst blir det luftbubblor men det är pga att rutan är dålig, knottriga på sina små ställen konstigt nog :S

Plexius hade min polare i sin saab och det var inget att ha imo, vibrerade bara när man spela musik osv.

Nä det bästa är att spraya rutorna svarta istället wink
PERFEKT!

Sök