3118
Sök

Problem med vevhusvent eller stopp i kanaler King Cab -03

PlogisPerformance
13 Inlägg
7 mars 2010
Trådstartare
#1
Har en King Cab D22 -03

Det hela började med att ja råkade tanka raps diesel o fick för mig att detta var felet till att bilen plötsligt började rycka o ryka vitt och motorlampan tänts. Men efter att bilen stått i typ 1 timme i väntan på bogsering till garaget så hoppade den igång o gick alldeles utmärkt precis som om inget hänt. Körde med bilen igår o ställde den ute över natten. Kommer o hämtar den idag o samma problem uppstår men nu trycker den även upp oljestickan.Lät den stå i väntan på ännu en bogsering o när denne kom startaade min bil återigen o gick klockrent in till garaget. Tror därför att de kan ha nåt att göra med frusen vevhusvent eller liknande.Ska lyfta ventilkåpan imorn i kika. Har även ett övertryck i motorn när den står på tomgång om man öppnar oljepåfyllnings locket så blåser de ovanligt mycke.

Tacksam för tips o trix Mvh Plogis

Drive it like you stoole it......

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
7 mars 2010
#2
Är det bara jag som tänker blockpackning? Vitrök och högt vevhustryck är ju inte några goda tecken sad


PlogisPerformance
13 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
#3
Nja men då borde ju inte bilen gå nå vidare alls. Den e bara dum när den stått ute i kylan. Sen verkar det som att problemet "släpper" när motorn blir varm för då går den som en klocka...

Drive it like you stoole it......

PlogisPerformance
13 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
#4
Idag har ja testat att koppla bort min KCR box....Tror de e den som har ställt till det. Vi får se imorn bitti när bilen stått ute i kylan igen...

Drive it like you stoole it......

Ingenting är omöjligt!!!
9 Inlägg
25 november 2010
#5
jag har satt en slang från egr-ventilen "kylvatten" och dragit runt slangen som går från ventilkåpan till slangen som sitter mellan luftfiltret och insuget, en bra och billig lösning.



Sök