2746
Sök

Hur mycket effekt tål M90 lådan

99 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
#1
Hej. Jag har en Volvo 940, som jag tänkte trimma. Tänkte höra om hur mycket effekt M90 lådan klarar.? Tack på förhand. Mvh


1 772 Inlägg
1 december 2009
#2
Allt mellan 200-500 hk, beror helt på hur du använder den. Ett hett tips är att söka i forumet, vill minnas att det har diskuterats ett antal gånger förut.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Med lem
1 127 Inlägg
1 december 2009
#3
Det hänger på dig. Växlar du som folk så är 500hk på gatdäck inte några problem.

Bilsport körde m90 på sin "turbocontainer", 550hk och dragslicks på klistrad strip orkade den inte med iaf. Rensade 1ans drev. Så ska rätt mycket till om du kör ras på en m90 på gatdäck pga effekt.

Det som dödar dom är folk som missar växlarna.
Senast redigerat av H3dlund (1 december 2009)


P o r s c h e
1 700 Inlägg
3 december 2009
#4
man ska väl svetsa en sak på 3:an ((( har ja för mej ))) för att få ut maximal hållbarhet (!).....

Annars kostar ju en ZF lr nån annan getrag låda runt 6.000 och de ä lika mycke som en del m90 kostar.......


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
3 december 2009
#5
Bensinskallen skrev:
man ska väl svetsa en sak på 3:an ((( har ja för mej ))) för att få ut maximal hållbarhet (!).....

Annars kostar ju en ZF lr nån annan getrag låda runt 6.000 och de ä lika mycke som en del m90 kostar.......

det är stoppringen man svetsar, men lådan håller inte för mer effekt bara därför, den håller bara bättre vid missväxlingar.

sen finns BMWlådor för runt 1500, tex getrag 260 som håller bra jämfört med våfflolådorna och desstom inte kostar mer än vad skroten tar för en äcklig M47.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

P o r s c h e
1 700 Inlägg
3 december 2009
#6
NITROUS skrev:
Bensinskallen skrev:
man ska väl svetsa en sak på 3:an ((( har ja för mej ))) för att få ut maximal hållbarhet (!).....

Annars kostar ju en ZF lr nån annan getrag låda runt 6.000 och de ä lika mycke som en del m90 kostar.......

det är stoppringen man svetsar, men lådan håller inte för mer effekt bara därför, den håller bara bättre vid missväxlingar.

sen finns BMWlådor för runt 1500, tex getrag 260 som håller bra jämfört med våfflolådorna och desstom inte kostar mer än vad skroten tar för en äcklig M47.

Äh vadå äcklig wink

Men att de va så billigt big_smile Men passar dom då på ett ungefär eller måste man modifiera sönder halva motorn för att få de o passa?


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
3 december 2009
#7
Bensinskallen skrev:
NITROUS skrev:
Bensinskallen skrev:
man ska väl svetsa en sak på 3:an ((( har ja för mej ))) för att få ut maximal hållbarhet (!).....

Annars kostar ju en ZF lr nån annan getrag låda runt 6.000 och de ä lika mycke som en del m90 kostar.......

det är stoppringen man svetsar, men lådan håller inte för mer effekt bara därför, den håller bara bättre vid missväxlingar.

sen finns BMWlådor för runt 1500, tex getrag 260 som håller bra jämfört med våfflolådorna och desstom inte kostar mer än vad skroten tar för en äcklig M47.

Äh vadå äcklig wink

Men att de va så billigt big_smile Men passar dom då på ett ungefär eller måste man modifiera sönder halva motorn för att få de o passa?

svetsa om sprängkåpan, byta lamell bland annat

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Med lem
1 127 Inlägg
3 december 2009
#8
Bensinskallen skrev:
NITROUS skrev:
Bensinskallen skrev:
man ska väl svetsa en sak på 3:an ((( har ja för mej ))) för att få ut maximal hållbarhet (!).....

Annars kostar ju en ZF lr nån annan getrag låda runt 6.000 och de ä lika mycke som en del m90 kostar.......

det är stoppringen man svetsar, men lådan håller inte för mer effekt bara därför, den håller bara bättre vid missväxlingar.

sen finns BMWlådor för runt 1500, tex getrag 260 som håller bra jämfört med våfflolådorna och desstom inte kostar mer än vad skroten tar för en äcklig M47.

Äh vadå äcklig wink

Men att de va så billigt big_smile Men passar dom då på ett ungefär eller måste man modifiera sönder halva motorn för att få de o passa?

Inte för det har med tråden att göra, men m47 är värdelös..

M90 behöver inte vara dyr. Jag gav 1200kr för min.. tongue


P o r s c h e
1 700 Inlägg
3 december 2009
#9
H3dlund skrev:
Bensinskallen skrev:
NITROUS skrev:

det är stoppringen man svetsar, men lådan håller inte för mer effekt bara därför, den håller bara bättre vid missväxlingar.

sen finns BMWlådor för runt 1500, tex getrag 260 som håller bra jämfört med våfflolådorna och desstom inte kostar mer än vad skroten tar för en äcklig M47.

Äh vadå äcklig wink

Men att de va så billigt big_smile Men passar dom då på ett ungefär eller måste man modifiera sönder halva motorn för att få de o passa?

Inte för det har med tråden att göra, men m47 är värdelös..

M90 behöver inte vara dyr. Jag gav 1200kr för min.. tongue

Vi har ju han från dalarna eller va de nu va som har massa annonser ute, han har ju både de ena o andra i volvo-väg och han vill ju ha 6 stora lappar för sina m90 smile


Sluta wina på m47 nu, om ni jämför den med en m40 så är den ju überbra wink


Reservdansk
6 271 Inlägg
3 december 2009
#10
Marcus heter han väl?
Säljer allt möjligt till Volvo, turboaggregat, motorer, m.m.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Med lem
1 127 Inlägg
3 december 2009
#11
Han från dalarna är riktigt stolpskott de erfarenheter jag har. Blev dumförklarad för jag tyckte hans grejer var för dyra. Både billigare och bättre service hos första bästa skrot.


P o r s c h e
1 700 Inlägg
3 december 2009
#12
H3dlund skrev:
Han från dalarna är riktigt stolpskott de erfarenheter jag har. Blev dumförklarad för jag tyckte hans grejer var för dyra. Både billigare och bättre service hos första bästa skrot.

Grejen är väl den att han kanske livnär sig på de menmen....

Ursäkta mycket offtopic sad


Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
3 december 2009
#13
m90sarna håller fint, bara du är säker på växla, missväxel i m90 lådorna innebär ganska fort ras även med inte spec mkt effekt men växlar du bra så håller dom för mycket och länge

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

235 Inlägg
3 december 2010
#14
H3dlund skrev:
Han från dalarna är riktigt stolpskott de erfarenheter jag har. Blev dumförklarad för jag tyckte hans grejer var för dyra. Både billigare och bättre service hos första bästa skrot.

Sjukt gammal tråd och jag är off-topic men jag måste fråga. Menar ni Maskin & Bil Ludvika när ni snackar om han från dalarna? Köpte ett grenrör till min 940 turbo. För det första så fick han det inte skickat i tid (finland)och för det andra så var det sprucket. När jag mailade honom o frågade WTF?! så menade han på att ALLA 940 grenrör har sprickor... Vilket jävla proffs... Det är på grund av såna som han som folk och en själv velar så jävla mycke innan man köper nåt som ska skickas nu för tiden. Ingen heder eller gentlemannagaranti liksom.
Jaja, han ska få tillbaka sitt trasiga grenrör när ja tar mig till sverige igen.
När, var och hur hårt vågar jag inte säga men han ska nog få tillbaka den... Jävla råtta*mummlar*

Med lem
1 127 Inlägg
4 december 2010
#15
TurboTarzan skrev:
H3dlund skrev:
Han från dalarna är riktigt stolpskott de erfarenheter jag har. Blev dumförklarad för jag tyckte hans grejer var för dyra. Både billigare och bättre service hos första bästa skrot.

Sjukt gammal tråd och jag är off-topic men jag måste fråga. Menar ni Maskin & Bil Ludvika när ni snackar om han från dalarna? Köpte ett grenrör till min 940 turbo. För det första så fick han det inte skickat i tid (finland)och för det andra så var det sprucket. När jag mailade honom o frågade WTF?! så menade han på att ALLA 940 grenrör har sprickor... Vilket jävla proffs... Det är på grund av såna som han som folk och en själv velar så jävla mycke innan man köper nåt som ska skickas nu för tiden. Ingen heder eller gentlemannagaranti liksom.
Jaja, han ska få tillbaka sitt trasiga grenrör när ja tar mig till sverige igen.
När, var och hur hårt vågar jag inte säga men han ska nog få tillbaka den... Jävla råtta*mummlar*

Haha japp det är han.

Stå på dig, visst är det ju vanligt att de spricker. Men man säljer ju inte ett sprucket utan att säga det, och hans attityd gör det inte bättre.

Och jag gillar kommentaren jag fick här ovanför..

Grejen är väl den att han kanske livnär sig på de menmen....

Visserligen, men han var inte långt ifrån nypris på vissa grejer, nästan dubbelt så dyr som skrotar som har garanti på sina grejer. När jag frågade hur de kunde vara så blev han förbannad och dumförklara mig. Stabil gosse. roll


2 656 Inlägg
4 december 2010
#16
M-S skrev:
Hej. Jag har en Volvo 940, som jag tänkte trimma. Tänkte höra om hur mycket effekt M90 lådan klarar.? Tack på förhand. Mvh

Hur långt är ett snöre?


One Man Clan
4 287 Inlägg
4 december 2010
#17
ekelund88 skrev:
M-S skrev:
Hej. Jag har en Volvo 940, som jag tänkte trimma. Tänkte höra om hur mycket effekt M90 lådan klarar.? Tack på förhand. Mvh

Hur långt är ett snöre?

Ja de beror ju på vem du frågar, allt e relativt tongue


Trafikledare
563 Inlägg
4 december 2010
#18
H3dlund skrev:
Han från dalarna är riktigt stolpskott de erfarenheter jag har. Blev dumförklarad för jag tyckte hans grejer var för dyra. Både billigare och bättre service hos första bästa skrot.

Han är bra dryg och trög.
Säljer en topplockspackning som förstärkt när det är en vanlig topplockspackning, dessutom dyrare än den lokala reservdelsnissen..

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!


Sök