2981
Sök

Opel vectra 98 DÖR när man stannar men startar lika lätt igen?!

46 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
Tjena!!

Min syrra har en Opel Vectra års 98 motor 1,8 V16. Hon har problem när hon ska stanna vid korsningar å röd ljus eller nått liknade den bara lägger av, men startar lika lätt?! Jag testade byta ut svänghjulsgivaren tror ja de är den som sitter vid servobehållaren ?! Tänkte kolla om de nån mer som har samma problem eller haft?

Hade vart bra fått veta felet!hmm

MVH Jens

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
9 december 2010
Läckande vakumslang?

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

46 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
IceEyes skrev:
Läckande vakumslang?

Tror du de kan vara det? för man har inget som pyser? den dör när man trampar ner kopplingen glömde tilläga det! hmm

Green Street Elite
676 Inlägg
10 december 2010
testa spruta lite startgas runt om insuget o insugsslang.
är det läckage eller att den drar tjyvluft  så ökar ju varvtalet något.

hade samma fel med att den dog när man stannade vid rödljus på min omega, då va det sprickor i insugsslangen som ställde till det.

46 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
paradyne skrev:

hade samma fel med att den dog när man stannade vid rödljus på min omega, då va det sprickor i insugsslangen som ställde till det.

Starta den lika lätt som vanligt då också eller? Tack för tipset får pröva det fram över!

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
10 december 2010
Vite740 skrev:
IceEyes skrev:
Läckande vakumslang?

Tror du de kan vara det? för man har inget som pyser? den dör när man trampar ner kopplingen glömde tilläga det! hmm

Det kan mycket väl vara en trolig orsak. Jag hade ett litet slangläckage i min förra Mercedes vilket gav upphov till ostadig tomgång samt motorstopp vid korsningar och trafikljus osv när jag trampade ner kopplingen.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

46 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
IceEyes skrev:
Vite740 skrev:
IceEyes skrev:
Läckande vakumslang?

Det kan mycket väl vara en trolig orsak. Jag hade ett litet slangläckage i min förra Mercedes vilket gav upphov till ostadig tomgång samt motorstopp vid korsningar och trafikljus osv när jag trampade ner kopplingen.

Okej, De kan stämma för hennes tomgång är lite orolig ibland brukar stå mellan 1-2tus varv?!

Green Street Elite
676 Inlägg
10 december 2010
Vite740 skrev:
paradyne skrev:

Starta den lika lätt som vanligt då också eller? Tack för tipset får pröva det fram över!

ajjemen! den startade absolut lika lätt som vanligt efter den dött.
värt ett försök iaf o testa smile

6 628 Inlägg
10 december 2010
Vakuumslang som andra säger..en polares Mazda dog när man frikopplade, slutade med det när en slang byttes

De/Dem

12 Inlägg
10 december 2010
Hej hade samma problem med en vectra 96 . Bytte tomgångsmotorn så var problemet löst.

Opel Racing

46 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
Malheus skrev:
Vakuumslang som andra säger..en polares Mazda dog när man frikopplade, slutade med det när en slang byttes

Okej okej!! Får kolla upp detta tack för hjälpen! smile

46 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
commodore_racing skrev:
Hej hade samma problem med en vectra 96 . Bytte tomgångsmotorn så var problemet löst.

Den är bytt den också, men blev lika dan hmm

46 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
paradyne skrev:

Testade nu hittade en vaccum som va loss! men de blev inget bättre när jag ska gasa upp den så pyser de nån stans från insuget tror jag inte säker ska de verkligen pyssa när man ger full gas från tomgång? yikes

6 628 Inlägg
12 december 2010
Nej, men de blev lättare att hitta var de läcker om de pyser!

Om det nu inte sitter en eftermonterad turbo och dumpventil

De/Dem

46 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
Malheus skrev:
Nej, men de blev lättare att hitta var de läcker om de pyser!

Om det nu inte sitter en eftermonterad turbo och dumpventil

Nej det gör det inte! det går inte hitta läckan dock prövat startgas men ingen reaktion mycket märkligt fel på den alltså funderar på köpa en nytomgångs motor igen kanske då?!

46 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
Hittade felet tomgångsmotorn va massa skit i å byte bränslefilter nu är den som den ska! big_smile

Sök